loading...

ارتقائ سطح امنیت

اما در اینجا نحوه افزایش طول عمر باتری و لذت بردن از زمان بیشتر نگهداری شارژ با فناوری خود آورده شده است. این نکات همچنین می تواند به تعویق انداختن زمان شارژ باتری شما کمک کند. در نتیجه اگر از زود خال

عباسی بازدید : 67 یکشنبه 10 مرداد 1400 نظرات (0)

اما در اینجا نحوه افزایش طول عمر باتری و لذت بردن از زمان بیشتر نگهداری شارژ با فناوری خود آورده شده است. این نکات همچنین می تواند به تعویق انداختن زمان شارژ باتری شما کمک کند. در نتیجه اگر از زود خالی شدن باتری گوشی خود خسته شده اید، حتما مطالبزیر را مطالعه و نکات افزایش عمر و ماندگاری باتری را رعایت نمایید.

افزایش طول عمر باتری گوشی

 

1. نور صفحه را کم کنید

روشنایی هر صفحه ای را که روشن می کنید حداقل به نصف کاهش دهید تا به حفظ عمر باتری کمک کنید. این را می توان معمولاً در قسمت Options یا Settings مشاهده کرد.

در دستگاه Android، از بالای صفحه خود به پایین بکشید. نماد خورشید را در پایین، احتمالاً در سمت چپ یک نوار نازک مشاهده خواهید کرد. با کشیدن نقطه روی نوار با انگشت خود، روشنایی گوشی یا تبلت را به صورت دستی کاهش دهید.

در iPhone یا iPad، از گوشه سمت راست بالای صفحه خود به پایین بکشید - یا در iPhone 8 یا نسخه های قبلی، از لبه پایینی صفحه خود به بالا بکشید - برای دسترسی به مرکز کنترل، که دارای یک نوار روشنایی ضخیم با خورشید است آیکون. برای کاهش روشنایی، با انگشت خود بسته به جهت تلفن خود، خط بین روشنایی و تاریکی را به سمت پایین یا چپ بکشید.

متناوباً، بسیاری از دستگاه ها دارای سنسوری هستند که می تواند نور محیط اطراف شما را تشخیص داده و صفحه را مطابق آن تنظیم کند، مانند روشن کردن صفحه نمایش در یک اتاق تاریک.

تلفن های Android از قبل روشنایی تطبیقی ​​را فعال کرده اند و قرار است هنگام استفاده از تلفن، ترجیحات شما را بیاموزند. اگر از تغییرات روشنایی که انتظارش را نداشتید ناامید شده اید، می توانید تنظیمات برگزیده را پاک کرده و تلفن را دوباره تنظیم کنید. اگر نورپردازی شما تغییر کرد و صفحه نمایش آن چیزی که می خواهید نبود، دوباره آن را تغییر دهید. این تلفن به مدت یک هفته زمان نیاز دارد تا تنظیمات ترجیحی شما را یاد بگیرد.

 

2. ویژگی timeout را کوتاه کنید

لپ تاپ ها، تلفن ها و تبلت ها پس از تشخیص عدم فعالیت، صفحه نمایش خود را خاموش می کنند. به این ترتیب، آنها از نور برای روشن کردن صفحه نمایش خود هنگامی که به آن نگاه نمی کنید، استفاده نمی کنند و به حالت استند بای یاا استراحت می روند.

 

اما در اینجا نحوه تغییر پیش فرض برای خاموش شدن سریعتر آمده است.

3. از حالت صرفه جویی در مصرف برق استفاده کنید

اگرچه ممکن است مدام حالت کم مصرف را نمی خواهید، بسیاری از رایانه ها، تلفن های هوشمند و تبلت ها را به شکلی ارائه می دهند که در تنظیمات فعال است و اغلب صفحه را سیاه و سفید می کند، صفحه را تیره می کند و بی سیم غیر ضروری را خاموش می کند امکانات.

 

دستگاه هایی که شارژ باتری آنها کم است، گاهی اوقات به طور خودکار به حالت صرفه جویی در مصرف انرژی می روند. در عوض به صورت دستی آن را در تلفن خود اداره کنید:

 

  • در تلفن Android، به تنظیمات باتری رفته و حالت قدرت باتری را تنظیم کنید. متوجه خواهید شد که تلفن مدت زمان شارژ فعلی خود را در Battery نشان می دهد و به شما این امکان را می دهد تا بر اساس الگوهای استفاده و حداکثر صرفه جویی در مصرف برق، صرفه جویی در مصرف انرژی را انتخاب کنید.

 

  • در iPhone، سوئیچ ضامن را در قسمت Settings باز کرده و حالت کم مصرف را بیابید.

 

4. مراقب برنامه هایی که شارژ زیادی مصرف می کنند، باشید

صرف نظر از دستگاه شما، اگر از آن برای کارهایی که بیشتر منابع سیستم را می طلبند، مانند تماشای فیلم یا انجام بازی های چند نفره، باتری آن سریعتر خالی می شود. وظایف مالیاتی کمتر شامل تایپ یادداشت ها یا مرور وب است.

 

انجام چند وظیفه مانند گوش دادن به موسیقی هنگام خواندن کتاب الکترونیکی نیز می تواند به تخلیه سریع باتری کمک کند. در صورت استفاده از برنامه، برنامه را ببندید.

 

5. تلفن خود را قفل کنید

همیشه وقتی از تلفن هوشمند خود استفاده نمی کنید، آن را قفل کنید. بسیاری از آنها یک دکمه در سمت راست دارند. شما همچنان قادر به دریافت تماس و پیامک خواهید بود، اما به طور تصادفی وقتی تلفن را در جیب یا کیف خود دارید به دلیل ضربه زدن به یک دکمه یا صفحه نمایش، روشن نمی کنید. این همچنین از شماره گیری های شرم آور جیبی جلوگیری می کند.

 

6. سیستم عامل خود را به روز کنید

در همه دستگاه های خود، به یاد داشته باشید که همه به روزرسانی های سیستم عامل را در صورت موجود بودن بارگیری و نصب کنید. تولیدکنندگان همیشه در حال تلاش برای بهبود مدیریت مصرف برق و رفع اشکالات نرم افزاری هستند که می تواند بر عملکرد باتری نیز تأثیر بگذارد.

 

بررسی کنید آیا دستگاه شما تنظیم شده است که این کار را به صورت خودکار انجام دهد یا خیر. این بهترین است.

 

7. نوتیفیکیشن یا اطلاع رسانی ها را کم کنید

اگر می توانید، خدمات push را خاموش کنید یا تعداد دفعاتی را که تلفن هوشمند شما به شما در مورد اطلاعات جدید، مانند ایمیل دریافتی، به روزرسانی بازی، نمرات ورزشی در زمان واقعی یا نقل قول سهام اطلاع می دهد، کاهش دهید. برای به روزرسانی ها لازم است تلفن شما به طور خودکار با رایانه های یک شرکت از طریق اینترنت بررسی شود. این می تواند عمر باتری را کاهش دهد

 

در عوض، انتخاب کنید که پیام ها را فقط در مواقعی که نیاز دارید بکشید. اگر همچنان می خواهید نامه فشار وارد کنید، حداقل در قسمت تنظیمات تلفن هوشمند خود، اعلان های فشار را به صورت جداگانه برای برنامه های کمی استفاده کنید غیرفعال کنید:

 

  • در تلفن های Android: تنظیمات | اعلان های برنامه
  • در iPhone: تنظیمات | اطلاعیه

 

همچنین، گاهی اوقات سازندگان تلفن به شما امکان می دهند ویژگی های بی سیم را که در حال حاضر برای صرفه جویی در مصرف باتری نیاز ندارید، خاموش کنید. این شامل بلوتوث، GPS، ارتباطات نزدیک میدان (NFC) و Wi-Fi است. اما بیاموزید که کدام یک از برنامه های مورد علاقه شما از این ویژگی ها استفاده می کند.

به عنوان مثال، سیستم اعلان های تماس با ویروس کرونا در گوشی های آیفون و اندروید از بلوتوث برای بررسی نزدیکی شما به فردی که بعداً ممکن است تست COVID-19 مثبت شود، استفاده کند. پرداخت های تلفن همراه اپل، گوگل و سامسونگ از فناوری NFC استفاده می کنند. Google Maps از GPS استفاده می کند. اگر برنامه بی سیم شما استفاده از داده ها را محدود می کند، ممکن است بخواهید تلفن شما از Wi-Fi شما در خانه استفاده کند.

 

8. در دمای اتاق نگهداری شود

فناوری خود را خنک و خشک نگه دارید. گرمای زیاد، سرما یا رطوبت می تواند باتری شما را زود از بین ببرد و بر طول عمر کلی آن تأثیر بگذارد. رفتن به استخر یا ساحل؟ تلفن یا تبلت خود را بپوشانید تا در زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرد.

هرگز دریچه های هوا را در پشت یا دو طرف رایانه شخصی یا Mac قابل حمل خود مسدود نکنید. اگر لپ تاپ روی سطحی نرم مانند تخت، پتو، بالش یا مبل نگهداری شود، آن دریچه ها به راحتی مسدود می شوند.

همیشه از لپ تاپ خود روی سطحی سخت و صاف استفاده کنید. مسدود کردن این دریچه ها نیز می تواند یک خطر آتش سوزی باشد.

با رایانه های رومیزی مبتنی بر برج که ممکن است "مغز" آنها در زیر میز شما باشد، به همین دلایل دریچه ها را از گرد و غبار و موهای حیوانات خانگی پاک کنید.

 

9. همراه داشتن پاور بانک

یک بسته باتری پشتیبان، که پاوربانک نیز نامیده می شود، راهی عالی برای تقویت تلفن هوشمند یا تبلت در حین حرکت است. به این ترتیب، نیازی به پیدا کردن پریز برق برای وصل کردن دستگاه در معرض خاموش شدن ندارید.

بسیاری از لپ تاپ های امروزی با درگاه USB-C نیز می توانند از طریق یکی از این باتری های کوچک شارژ شوند.

بیشتر بخوانید:

چگونه باتری اصلی را از تقلبی آن تشخیص دهیم؟

استفاده از تکنولوژی تقلبی در باتری گوشی و عوارض امنیتی آن

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟