loading...

ارتقائ سطح امنیت

بازار دوربین های دیجیتال می تواند برای عکاسان آماتور و کسانی که تازه وارد عکاسی می شوند گیج کننده باشد. انواع بسیاری از دوربین های دیجیتال با ویژگی های مختلف در بازار وجود دارد که تشخیص اینکه چه چیزی

عباسی بازدید : 98 دوشنبه 10 بهمن 1401 نظرات (0)

بازار دوربین های دیجیتال می تواند برای عکاسان آماتور و کسانی که تازه وارد عکاسی می شوند گیج کننده باشد. انواع بسیاری از دوربین های دیجیتال با ویژگی های مختلف در بازار وجود دارد که تشخیص اینکه چه چیزی برای سبک عکاسی شما مناسب است، دشوار است.

 

حتی اگر یک عکاس متخصص هستید و می‌خواهید دوربین خود را ارتقا دهید، مشاوره گرفتن قبل از انتخاب مدل جدید می‌تواند مفید باشد. راهنمای ما در مورد مدل‌های مختلف دوربین موجود و همه ویژگی‌های ارائه شده با شما صحبت می‌کند.

 دوربین عکاسی

ویژگی های اساسی که باید به دنبال آن باشید زوم مناسب، منظره یاب دیجیتال و فوکوس خودکار است. ممکن است در یک دوربین پیشرفته‌تر مانند DSLR ویژگی‌های اضافی بخواهید. برای بهترین کیفیت تصویر مراقب لنزهای دوربین و سنسورهای بسیار حساس باشید. هنگامی که تصمیم گرفتید کدام مدل را انتخاب کنید، توصیه های دوربین عالی را برای هر نوع عکاسی بخوانید.

 

دوربین های کامپکت

اگر به‌تازگی به عنوان یک عکاس شروع کرده‌اید یا می‌خواهید عکس‌های سرگرم‌کننده بگیرید، یک دوربین کامپکت ایده‌آل خواهد بود. این دوربین ها ابتدایی ترین مدل هایی هستند که می توانید تهیه کنید، به این معنی که اغلب با قیمت بسیار مناسب در بازار هستند. آنها نسبت به برخی از دوربین های دیگر در این لیست ویژگی های کمتری دارند، اما این بدان معناست که استفاده از آنها آسان تر است و باید بتوانید با تلاش بسیار کمی عکس های خوبی بگیرید. این دوربین‌ها معمولاً به دوربین‌های «نقطه‌دار و عکس‌برداری» معروف هستند.

 دوربین عکاسی

اگر یک دوربین کامپکت می‌خرید، باید به دنبال دوربینی باشید که حداقل بتواند فایل‌ها را به صورت jpeg ذخیره کند، دارای یک صفحه دیجیتال برای پیش‌نمایش عکس‌هایتان، دارای ویژگی فوکوس خودکار در مواقعی که دست ناپایدار دارید. و قابلیت زوم مناسبی دارد. به خاطر داشته باشید که اگرچه به نظر می رسد دوربین کامپکت شما ویژگی های مشابهی با یک مدل پیچیده تر دارد، اما کیفیت آنها یکسان نخواهد بود.

 

Sony Cyber-shot DSC-WX350

دوربین دیجیتال سونی Cyber-shot DSC-WX350 یک مدل ارزان و پایه است که برای مبتدیان عالی است. اگر می‌خواهید قبل از خرید چیزی گران‌تر، کمی تجربه کسب کنید و عکس‌برداری را تمرین کنید، خرید خوبی است.

 

مزایای دوربین های کامپکت:

  • اندازه کوچک آن را به راحتی قابل حمل می کند
  • طبیعت نقطه و شلیک به این معنی است که برای گرفتن عکس به آمادگی کمی نیاز است
  • یک دوربین دیجیتال نسبتا ارزان

معایب دوربین های کامپکت:

  • به اندازه سایر دوربین های دیجیتال ویژگی ندارد
  • بدون لنز قابل تعویض
  • دوربین های پل

 

اگر تجربه عکس‌برداری با نقطه و دوربین عکاسی را داشته باشید یا اگر می‌خواهید کنترل بیشتری روی عکس‌هایی که می‌گیرید داشته باشید، دوربین‌های بریج عالی هستند. برخلاف دوربین‌های DSLR، هیچ لنز قابل تعویضی در دوربین‌های بریج وجود ندارد، اما این چیزی است که ویژگی زوم آن‌ها را بسیار خوب می‌کند. دوربین‌های بریج معمولاً شکاف بین دوربین‌های کامپکت و DSLR را «پل» می‌کنند، بنابراین از نظر قیمت و قابلیت، در وسط این دو قرار می‌گیرند. آن‌ها بسیار بزرگ‌تر از دوربین‌های کامپکت هستند و لنزهای ثابت دارند، بنابراین اگر می‌خواهید عکس‌هایی در فضای باز از فاصله دور بگیرید، عالی هستند.

 

تصاویر گرفته شده در این دوربین ها را می توان به صورت RAW یا jpeg ذخیره کرد که به شما قابلیت ویرایش بسیار بهتری نسبت به دوربین های کامپکت سنتی می دهد. در اصل، دوربین های بریج تمام ویژگی های یک دوربین کامپکت را دارند اما کیفیت بسیار بهتری را ارائه می دهند. اگر چیزی بهتر از یک دوربین کامپکت می‌خواهید اما هنوز به یک DSLR نیاز ندارید یا به اندازه کافی اعتماد به نفس ندارید، آنها گزینه خوبی هستند.

 

Panasonic Lumix DMC-FZ2000

دوربین پل پاناسونیک Lumix DMC-FZ2000 یکی از بهترین دوربین های بریج موجود در بازار است. نه تنها فیلم های با کیفیت بالا می گیرد، بلکه بسیار سریع است، به این معنی که می توانید عکس های پیوسته بگیرید. دریافت کیفیت تصویر بهتر از این برای شما دشوار خواهد بود.

 

مزایای دوربین های پل:

  • ویژگی های بیشتر از یک دوربین کامپکت
  • همه کاره برای استفاده
  • معمولاً قیمتی کمتر از یک دوربین DSLR دارد

معایب دوربین های پل:

  • بدون لنز قابل تعویض
  • محدود به فلاش داخلی
  • به اندازه یک دوربین DSLR امکانات زیادی ندارد

دوربین های DSLR

دوربین‌های DSLR استاندارد حرفه‌ای هستند و برای عکاسان با تجربه‌تر که می‌خواهند بازی خود را ارتقا دهند، ایده‌آل هستند. یک دوربین DSLR یا یک دوربین دیجیتال تک لنز رفلکس به شما امکان می دهد لنزها را تغییر دهید تا کنترل کاملی بر نوع و کیفیت عکسی که می گیرید داشته باشید. برخی از دوربین های DSLR ممکن است با لنزهای یدکی عرضه شوند یا به صورت بسته فروخته شوند، در حالی که برخی دیگر از شما می خواهند که لنزهای یدکی را جداگانه خریداری کنید. می‌توانید همه چیزهایی را که باید در مورد لنزهای دوربین بدانید و آنچه برای شما مناسب‌تر است، در اینجا بیابید.

 

دوربین های DSLR دارای سنسورهای بسیار حساس هستند، به این معنی که در هر عکس بهترین کیفیت تصویر را خواهید داشت. آنها دارای تمام ویژگی های دوربین های کامپکت و بریج هستند اما در سطح پیشرفته تر.

 

نیکون D3500

دوربین DSLR نیکون D3500 یک دوربین همه کاره عالی و مناسب برای حرفه ای ها و آماتورها است. عمر باتری فوق العاده ای دارد و کیفیت عکس ها همان چیزی است که از برند مشهوری مانند نیکون انتظار دارید. یک مدل عالی برای قیمت عالی، ما 100٪ این را توصیه می کنیم.

 

مزایای دوربین های DSLR:

  • همه کاره ترین نوع دوربین های دیجیتال
  • قادر به استفاده از مجموعه ای از لنزهای قابل تعویض است
  • سازگار با واحدهای فلاش خارجی
  • شامل ویژگی های دستی بیشتری نسبت به دوربین های کامپکت یا بریج است

معایب دوربین های DSLR:

  • دوربین های DSLR می توانند بسیار سنگین باشند
  • معمولا گران ترین نوع دوربین دیجیتال است
  • در مورد خرید دوربین دیجیتال چه چیز دیگری باید بدانید؟
  • RAW در مقابل JPEG

JPEG حامل استاندارد برای فرمت تصویر دیجیتال است. اکثر دوربین های دیجیتال به طور پیش فرض تصاویر شما را به صورت JPEG ذخیره می کنند که برای اکثر عکاسان خوب است.

 بیشتر بخوانید:

دوربین چاپ سریع چیست؟

دوربین‌های با کیفیت بالاتر، معمولاً آنهایی که لنزهای قابل تعویض دارند، گاهی اوقات می‌توانند با فرمت RAW عکاسی کنند. یک تصویر با فرمت RAW حاوی اطلاعات کاملی از حسگر دوربین شما خواهد بود و به عکاس در هنگام ویرایش تصاویر در مرحله پس از تولید، کمی انعطاف پذیری بیشتری می دهد. به عنوان مثال، تصاویر JPEG اطلاعات کمتری نسبت به یک تصویر RAW دارند، اگرچه نباید تفاوت زیادی در کیفیت بین این دو وجود داشته باشد.

 دوربین عکاسی بدون آینه

بهترین دوربین های بدون آینه، علاقه مند یا حرفه ای، ویژگی ها و عملکردی دارند که عکاسی شما را ارتقا می دهد. با استفاده از سنسورهای الکترونیکی به جای آینه‌های فیزیکی، مدل‌های بدون آینه برتر حتی از بهترین دوربین‌های DSLR کوچک‌تر و همه‌کاره‌تر هستند. چه در عکاسی تازه کار باشید یا یک سرگرمی باتجربه، ما این راهنما را گردآوری کرده ایم تا به شما کمک کنیم دوربین بدون آینه ایده آل خود را با قیمت مناسب پیدا کنید.

ما همه بهترین دوربین‌های بدون آینه موجود در بازار را به‌طور جامع آزمایش کرده‌ایم و برترین‌های خود را در فهرست زیر رتبه‌بندی کرده‌ایم. انتخاب ما طیف وسیعی از بودجه‌ها و موقعیت‌ها را شامل می‌شود، از گزینه‌های سطح ابتدایی برای مبتدیان گرفته تا پرچمداران بدون آینه فول فریم که در بین بهترین دوربین‌هایی که می‌توانید در سال 2023 بخرید، رتبه‌بندی می‌شوند. انتخاب‌های عالی برای عکاسی عکس، به‌علاوه هیبریدی و دوربین های فیلمبرداری متمرکز که در بالا با بهترین دوربین های فیلمبرداری وجود دارند.

دوربین بدون آینه مورد علاقه ما به طور کلی Sony A7 IV است، یک دوربین هیبریدی فول فریم با سخت افزاری که تقریباً در همه موقعیت ها نتایج فوق العاده ای ارائه می دهد. اگر کار آسان‌تری را ترجیح می‌دهید، ما فوجی‌فیلم X-T5 را به شدت توصیه می‌کنیم - یک گزینه سبک وزن APS-C با استایلی قدیمی و تنظیم کنترلی که برای عکاسان عکاسی عالی است. و برای مبتدیان، ما فکر می کنیم Olympus OM-D E-M10 همه کاره بهترین دوربین بدون آینه استارت است.

در ادامه بخوانید تا بدانید کدام یک از بهترین دوربین های بدون آینه برای شما مناسب است. ما راهنمای خود را به طور مرتب به روز می کنیم تا آخرین قیمت ها و نسخه ها را منعکس کند. هنگامی که تصمیم گرفتید، پیوندهایی را در زیر هر ورودی پیدا خواهید کرد که شما را مستقیماً به بهترین پیشنهادات آنلاین موجود در حال حاضر می‌برد. و اگر مطمئن نیستید که هنگام انتخاب دوربین بدون آینه چه مواردی را در نظر بگیرید، برای مشاوره خرید متخصص به پایین بروید.

بدون آینه در مقابل DSLR

دوربین‌های رفلکس تک لنز دیجیتال (DSLR)، همانطور که از نامشان پیداست، یک آینه بازتابی در داخل خود دارند که به بازتاب نور به منظره یاب نوری کمک می‌کند.

دوربین های بدون آینه با دوربین های DSLR متفاوت عمل می کنند. در عوض، نور مستقیماً به سنسور تصویر می رود، جایی که منظره یاب الکترونیکی یا نمایشگر LCD پیش نمایش تصویر را نمایش می دهد.

این بدان معناست که دوربین‌های DSLR هیچ زمان پردازشی با مشاهده تصاویر شما ندارند و شما آنچه را که دوربینتان می‌بیند در زمان واقعی مشاهده خواهید کرد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟