loading...

ارتقائ سطح امنیت

دوربین های این روزها، در اکثر موارد، یک مقدار شناخته شده هستند. تقریباً غیرممکن است که چیزی را پیدا کنید که تصویر عالی ایجاد نکند، بنابراین بیشتر تصمیمات خرید به عوامل دیگر بستگی دارد. بنابراین آیا تی

عباسی بازدید : 92 دوشنبه 12 دی 1401 نظرات (0)

دوربین های این روزها، در اکثر موارد، یک مقدار شناخته شده هستند. تقریباً غیرممکن است که چیزی را پیدا کنید که تصویر عالی ایجاد نکند، بنابراین بیشتر تصمیمات خرید به عوامل دیگر بستگی دارد. بنابراین آیا تیک باکس های Z9 که دوربین های دیگر نمی توانند به آن ها برسند؟ بیایید دریابیم.

مقدمه

نیکون Z9 یک دوربین بزرگ است به دلیل این واقعیت که به طور موثر دارای یک دستگیره باتری داخلی است. دوربین را می توان در هر جهتی نگه داشت، با کنترل هایی که برای نگه داشتن دست افقی یا عمودی طراحی شده اند. با این حال، با کمال تعجب، علیرغم اندازه آن، حتی با زوم تله فوتو 100-400 میلی متری که روی آن نصب شده است، هنوز هم سبک تر از Panasonic S1 من است که یک دوربین 24-104 میلی متری به آن متصل شده است. نه زیاد، اما قابل توجه است.

 

همانطور که انتظار دارید، کیفیت ساخت عالی است و کل دکل حس خوبی به دست می دهد. این یک دوربین خوب برای در دست گرفتن است، با دستگیره‌ها که از انگشتان زیادی در هر دو جهت پشتیبانی می‌کند، با دکمه‌های کنترلی که نزدیک به دست هستند. صفحه نمایش LCD عقب مانند برخی از دوربین های دیگر کاملاً قابل بیان نیست. در واقع بسیار شبیه S1 است زیرا می تواند به سمت بالا و پایین و به راست متمایل شود، اما نمی توان آن را در جهت گیری سبک سلفی قرار داد. ممکن است بپرسید که چرا این مورد در دوربینی با هدف عکاسی حرفه ای مورد نیاز است، اما برای فیلمبرداری خود از یک سه پایه می تواند مفید باشد.

باتری کاملاً بزرگ است، با ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعت (36 وات ساعت) و پایه دستگاه را پر می کند، بنابراین در نگاه اول به نظر می رسد که باید مقدار مناسبی از زمان اجرا ویدیو یا عکس های ثابت را ارائه دهد. به همین خوبی، زیرا اگر به یک مدل دوربین جایگزین نیاز دارید، به اندازه یک یدک در جیب نیست. شما باید حدود 700 شات یا بیشتر از آن بگیرید.

از نظر اتصال، مظنونین معمولی مانند پورت HDMI با اندازه کامل، میکروفون 3.5 میلی متری و USB-C وجود دارد. چیزی که معمول نیست، گنجاندن یک کنترل LAN پورت اترنت است. این دوربین همچنین از LAN بی سیم نیز پشتیبانی می کند. ضبط تصاویر در دو اسلات کارت CFexpress Type B/XQD انجام می شود. در اینجا گزینه کارت SD وجود ندارد، که با توجه به میزان انتقال داده که از سنسور 45 مگاپیکسلی Z9 انجام می شود، جای تعجب ندارد.

وضعیت کارت ذخیره سازی نشانه واضحی از هدف قرار گرفتن Z9 است. این وسیله سرگرمی نیست. با توجه به نیازهای ذخیره سازی و سرعت انتقال داده مورد نیاز، و همچنین نرخ فریم بالایی که امکان پذیر است، با یک کارت ساده 64 یا 128 گیگابایتی در اینجا از دست نخواهید داد. برای داشتن فضای ذخیره‌سازی موثر برای عکس‌های عکاسی برای یک روز عکاسی ورزشی، حداقل ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را در نظر می‌گیرید، و با ویدیو، فضای بسیار بیشتری را مشاهده خواهید کرد. با کارت های 4 ترابایتی بیش از 2 هزار پوند، این یک پیشنهاد سرمایه گذاری جدی است. آیا می توانید ضبط خارجی داشته باشید؟ شما می توانید، اما نمی توانید از برخی از نقاط اصلی فروش Z9 استفاده کنید.

سنسور Z9 یک سنسور فول فریم 45.7 مگاپیکسلی است که حداکثر وضوح عکس 8256 x 5504 را ارائه می‌کند. این سنسور دارای تثبیت تغییر سنسور است و می‌توان آن را تا حداکثر ISO 102400 در حالت توسعه یافته هدایت کرد. در واقع وضوح و مشخصات سنسور Z9 بسیار شبیه به Z7 است. با این حال، این سرعت پشت سر هم عکس‌های تیتر است که از همه جالب‌تر است. Z9 می تواند تا 20 فریم در ثانیه با بافر 1000 فریم، 30 فریم در ثانیه در JPEG و تا 120 فریم در ثانیه به عنوان تصاویر 11 مگاپیکسلی JPEG بدون کند شدن سرعت، که برای بسیاری از اهداف کافی است، عکس برداری کند. به نظر می‌رسد که این امر Z9 را به رویای عکاسان ورزشی تبدیل می‌کند، اگرچه همانطور که اشاره کردم، باید مطمئن شوید که ظرفیت کارت را متناسب با آن بسته‌بندی می‌کنید!

 

استفاده از نیکون Z9 برای عکاسی

Z9 جمع و جور نیست، اما همچنان استفاده و در دست گرفتن آن دلپذیر است. به یاد داشته باشید، این دوربینی است که واقعاً برای استفاده حرفه‌ای طراحی شده است تا عکس‌برداری از تعطیلات شما، بنابراین هر تصوری از جمع و جور بودن باید در صندلی عقب باشد.

استفاده از سیستم منوی دوربین و ویژگی‌های راه‌اندازی بدون نیاز به استفاده مداوم از کتابچه راهنمای کاربر ساده و واضح بود، اگرچه ممکن است بخواهید برای جزئیات دقیق نحوه عملکرد حالت‌های مختلف فوکوس با آن مشورت کنید. ویژگی های کامل تشخیص حیوانات، انسان و اشیا، همراه با حالت "3D"، که می تواند روی سوژه مورد نظر شما قفل شود بدون اینکه توسط افراد دیگری که ممکن است وارد کادر شوند، حواسش پرت شود.

 

یکی از ویژگی‌های مهم تنظیمات عکس‌های متوالی با سرعت بالا این است که Z9 می‌تواند ردیابی کامل اشیا و فوکوس خودکار و نوردهی مداوم را در طول انفجار انجام دهد. همه دوربین ها نمی توانند این کار را انجام دهند، و این یکی از نقاط قوت فروش Z9 برای عکاسی ورزشی است. من متوجه شدم که این سیستم بسیار مؤثر عمل می کند، و اگرچه خطاناپذیر نبود، اما مطمئناً یک سیستم قابل اعتماد است. فوکوس خودکار به طور کلی در ابتدا نورپردازی سریع و دقیقی داشت، اگرچه هنوز دوربینی پیدا نکرده‌ام که در آزمون «دالی سگ» موفق باشد. دالی صلیب کوکر اسپانیل/پاتردیل من است و می تواند مانند یک سگ تازی بدود و من هنوز از دوربینی استفاده نکرده ام که بتواند فوکوس را روی او قفل کند وقتی او به سمت من می دود!

یکی دیگر از تغییرات قابل توجه Z9 نسبت به سایر دستگاه های بدون آینه این است که شاتر مکانیکی را به زباله دان منتقل می کند. نیکون تنها شرکتی نیست که این کار را انجام داده است. سونی نیز همین کار را با A1 خود انجام داده است. انجام این کار علیرغم اعتراض برخی، مزایای بی شماری را به همراه دارد. برای یک چیز به این معنی است که ارزش فروش مجدد دوربین شما دیگر گروگان شمارش شاتر نیست. همچنین به این معنی است که وقتی از حالت های انفجاری با سرعت بالا استفاده می کنید، منظره یاب دچار خاموشی یا لکنت نمی شود. وقتی دکمه شاتر را فشار می‌دهید، تنها نشانه‌ای که نشان می‌دهد چیزی در حال رخ دادن است، یک قاب نشانه است که در اطراف لبه‌های منظره یاب ظاهر می‌شود و صدای شاتر قابل شنیدن است. باز هم، برای ورزش این کاملاً فوق‌العاده است، زیرا به این معنی است که می‌توانید مانند زمانی که فیلم می‌گیرید، عمل را دنبال کنید.

آها! صدای گریه تو را می شنوم! در مورد کرکره غلتکی چطور؟ غیر موضوعی است بازخوانی سنسور در Z9 به قدری سریع است که هر اثر شاتر نوردی کاملاً حداقل است. می‌توانید هر چقدر که دوست دارید سریع پانل کنید و به سختی تکان می‌خورد. بله، اگر واقعاً، واقعاً نگاه کنید، می توانید اثرات آن را ببینید. اما 99.9٪ از مواقع مشکلی نیست، و این در مورد ویدیو نیز صدق می کند، که بعداً به آن خواهم پرداخت.

سرعت نوشتن این انفجارهای پرسرعت به قدری سریع است که به نظر می رسد می توانید آنها را تا بی نهایت شلیک کنید. در حالی که منتظر نوشتن کارت هستید، پس از گرفتن عکس های پشت سر هم مکثی وجود ندارد، بنابراین خطر از دست دادن یک عکس وجود دارد. همه چیز به طور موثر آنی است، که برای هرکسی که شغل عکاسی را انتخاب کرده است در اکشن با سرعت بالا است، یا، آهان، آزار و اذیت افراد مشهور، Z9 را به یک امتیاز تبدیل می کند.

20 فریم بر ثانیه در حالت خام برای اکثر موارد به اندازه کافی سریع است، اما اگر واقعاً دنبال پول شات هستید، ممکن است از گزینه 120 فریم در ثانیه استفاده کنید. این به 11 مگاپیکسل محدود شده است، که هنوز هم برای اکثر اهداف قابل استفاده است، اگرچه شما به فشرده سازی JPEG محدود شده اید، و بنابراین دستکاری کمتری در نرم افزار عکس انتخابی شما امکان پذیر است.

 

منظره یاب واضح و شفاف است و با فرکانس 120 هرتز کار می کند و صفحه نمایش بسیار نرمی را ارائه می دهد. منظره‌یاب‌های OLED این روزها آنقدر خوب هستند که هر وقت با منظره‌یاب اپتیکال به سراغ دوربین می‌روم، گاهی اوقات باید بررسی کنم که آیا درپوش لنز هنوز روشن است یا خیر! در واقع همین الان می گویم که دیگر دوست ندارم از یاب های نوری استفاده کنم. آنها یک یادگار هستند. خداحافظ.

بله، می توانید در مورد عمر باتری به من بگویید، اما صادقانه بگویم که این دلیل ضعیفی برای ترجیح ندادن OLED است. در هر عکسی که مهم می دانید، می توانید و باید باتری های یدکی را با خود ببرید. Z9 از نظر باتری بسیار خوب عمل می کند، و زمانی که کارت 64 گیگابایتی ارائه شده را با تصاویر پر کردم، باتری به سختی یک نوار روی نمایشگر کم شده بود.

به همین ترتیب صفحه نمایش LCD عقب نیز بسیار روشن است. تا زمانی که بعد از آن از S1 خود استفاده نکردم، متوجه نشدم چقدر روشن است. من می‌توانستم صفحه‌نمایش Z9 را به راحتی ببینم تا تصاویر را در روز آفتابی روشنی که با آن عکس می‌گرفتم، مرور کنم، در حالی که S1 در تاریکی فرو رفته بود.

 

Z9 با کیفیت عکس می گیرد

همانطور که انتظار دارید کیفیت تصویر بسیار بالاست و بیشتر از خود دوربین به لنز شما وابسته است. حتی در سطوح ISO بالا، نویز به خوبی کنترل می شود. در واقع من الگوی نویز را به طور کلی در Z9 دوست دارم زیرا ساختار ارگانیک و دلپذیری دارد. در 45 مگاپیکسل کامل، بافت به خوبی بازتولید می شود. در برخی از عکس‌های کایکرهای سبک آزاد که گرفتم، از دیدن بافت ظریف لباس آنها، از جمله ساختار پارچه‌ای بسیار ظریف که اغلب با اکثر دوربین‌هایی که استفاده کرده‌ام، گم می‌شود، شگفت‌زده شدم. پس از کاهش و فشرده‌سازی تصاویر برای رسانه‌های اجتماعی، این مقدار جزئیات دقیق وجود نخواهد داشت، اما شروع با وضوح‌های بالاتر همیشه حتی در اندازه‌های کوچک‌تر نتیجه بهتری می‌دهد. همچنین گزینه های بیشتری برای برش به شما می دهد.

وقتی اکشن سریع را دنبال می‌کنید، داشتن یک سنسور 45 مگاپیکسلی به شما این امکان را می‌دهد که ترکیب خود را شل‌تر کنید تا دنبال کردن آن کمی آسان‌تر شود، زیرا می‌دانید که می‌توانید بعداً با کمترین افت رزولوشن مفید، برش دهید.

رنگ ها از دوربین واقعا دوست داشتنی هستند. با نگاهی به برخی از نمرات خلاقانه ای که عکاسان اغلب برای تصاویر انجام می دهند، تنظیم آنها شرم آور است. من طرفدار بزرگی هستم که سعی کنم رنگ‌ها را همانطور که در آن زمان بودند حفظ کنم و اگر بتوانم به طبیعت اجازه می‌دهم صحبت کند و در بیشتر موارد روی تنظیم سطوح سایه و هایلایت تمرکز کنم. نیکون Z9 تصویری را به شما ارائه می دهد که بسیار انعطاف پذیر است، اما همچنین تصویری که اغلب برای گرفتن تصویر نهایی نیازی به دستکاری زیادی ندارد.

 

استفاده از نیکون Z9 برای ویدیو

Z9، در صورتی که زیر صخره زندگی می‌کردید، برخی از بهترین مشخصات ویدیویی را در بین دوربین‌های بدون آینه موجود در بازار دارد. در اینجا حالت‌های ویدیویی بسیار زیادی وجود دارد که نمی‌توان به‌صورت جداگانه از آن استفاده کرد، با این حال 8K تا 60 فریم بر ثانیه در حالت خام و همچنین 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه امکان‌پذیر است. بسته به کدکی که انتخاب می‌کنید، بسیاری از حالت‌های موجود در حالت فول‌فریم یا برش‌خورده خواهند بود، و من فقط در یک لحظه به آن خواهم رسید. با این حال، ابتدا اجازه دهید به مسئله قالب خام دیگری بپردازیم.

 

Z9 می تواند به صورت داخلی با ProRes RAW و همچنین ProRes HQ، H.265 و H.264 ضبط کند. اما همچنین می‌تواند با فرمت خام فشرده‌شده نیکون، N-RAW ضبط کند. ما می‌توانیم صدای ناله‌ها را بشنویم، زیرا ما یک کدک دیگر برای مقابله با آن داریم. با این حال، من فکر می کنم که N-RAW یکی از بهترین چیزها در مورد عملکرد ویدیویی Z9 است.

 حرف آخر

دوربین عکاسی نیکون جزء بهترین دوربین های عکاسی می باشد و افراد حرفه ای در زمینه عکاسی توصیه می شود از این نوع استفاده کنند، فروشگاه آنلاین قلاب بهترین سایت خرید دوربین عکاسی بصورت آنلاین می باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟