loading...

ارتقائ سطح امنیت

بهترین دوربین ها برای عکاسی ریشه عکاسی خود را فراموش نکرده اند. اگرچه دوربین‌ها این روزها ممکن است به طور فزاینده‌ای بر روی ویدیو تمرکز کنند، برخی از رقبای جدید به‌طور جدی چشمگیر با فوک

عباسی بازدید : 113 یکشنبه 09 بهمن 1401 نظرات (0)

بهترین دوربین ها برای عکاسی ریشه عکاسی خود را فراموش نکرده اند. اگرچه دوربین‌ها این روزها ممکن است به طور فزاینده‌ای بر روی ویدیو تمرکز کنند، برخی از رقبای جدید به‌طور جدی چشمگیر با فوکوس خودکار و مهارت‌های عکاسی پشت سر هم بهبود یافته‌اند. بنابراین، اگر به دنبال یک دوربین عکاسی جامد هستید، گزینه های بسیار خوبی دارید.
هر دوربین برای عکاسی به نوعی یک سازش است، بنابراین مهم است که تصویر واضحی از آنچه به دنبال آن هستید داشته باشید. آیا این یک دوربین همه کاره برای عکاسی روزمره است که به آن نیاز دارید؟ یا به دنبال تخصص در یک زیر ژانر خاص هستید؟ آیا سرعت، اندازه یا سبک برای شما مهمتر است؟ آیا به چیزی با لنزهای قابل تعویض نیاز خواهید داشت یا لنز ثابت برای شما مناسب تر است؟
ما اکثر نسخه‌های منتشر شده را در این زمینه آزمایش کرده‌ایم و ساعت‌های بی‌شماری را با جدیدترین دوربین‌های دیجیتال از بزرگترین نام‌های عکاسی، از جمله Canon، Sony، Nikon، Fujifilm، Panasonic، Leica و غیره سپری کرده‌ایم. و، ما بهترین آنها را در اینجا جمع آوری کردیم و این راهنما را به سه سطح مهارت تقسیم کردیم: علاقه مندان، مبتدیان و پیشرفته. هر کدام شامل انتخاب ما از بهترین دوربین ها و سیستم ها برای آن سطوح تجربه و بودجه است.

 در اینجا آنها هستند - دوربین هایی با بالاترین وضوح که می توانید در حال حاضر خریداری کنید. زمانی که هیچ کاری به جز مگاپیکسل انجام نمی‌شود، وقتی قفسه‌ها را می‌گردید تا بیشترین جزئیاتی را که می‌توانید با پول خود به دست آورید، اینها دوربین‌هایی هستند که می‌خواهید. این دوربین ها ارزان نیستند. در برخی موارد، آنها بسیار ارزان نیستند. اما برای کسانی که بهترین ها را از نظر مگاپیکسل می خواهند، اینجا هستند.

 

چرا ممکن است کسی این همه مگاپیکسل بخواهد؟ مزایای اصلی رزولوشن های بزرگ دو چیز است: آنها به شما اجازه می دهند تصاویر را با فرمت بزرگ چاپ کنید و به شما اجازه می دهند تا به شدت در یک تصویر با از دست دادن جزئیات کم یا بدون از دست دادن جزئیات برش دهید. برای عکاسی منظره، هنرهای زیبا و تجاری، این امر به ویژه ارزشمند است.

 

شایان ذکر است که ما این لیست را برای دوربین های تجاری موجود نگه داشته ایم. اگر می خواستید، می توانید یک دوربین صنعتی، یک نمونه اولیه یا یک دوربین سفارشی با تعداد مگاپیکسل بالاتر پیدا کنید، اما اکثر مردم هرگز نمی خواهند یا نیازی به تعامل با این نوع دوربین ها ندارند. همه دوربین‌هایی که در اینجا گنجانده‌ایم را می‌توان از خرده‌فروشان معمولی مورد اعتماد شما یا مستقیماً از تولیدکنندگان خریداری کرد. همانطور که گفتیم، آنها هنوز هم می توانند بسیار گران باشند. خود را کاملاً هشدار داده شده در نظر بگیرید.

 

اما شما به اندازه کافی شنیده اید – می خواهید بدانید که دوربین های با بالاترین وضوح در حال حاضر چه هستند. خوب، لیست ما با دوربین های تخصصی مانند Hasselblad H6D-400C Multi-Shot شروع می شود که می تواند تصاویر 400 مگاپیکسلی تولید کند. این کمی تقلب است (و باعث بحث شدید در دفتر شد) زیرا "فقط" یک سنسور 100 مگاپیکسلی دارد. این دوربین تصاویر 400 مگاپیکسلی خود را با ترکیب 6 تصویر متوالی تهیه می کند، فرآیندی که آنقدر سخت است که دوربین باید به کامپیوتر متصل شود.

 

پس از آن، سیستم دوربین Phase One XF IQ4 150MP را می بینیم که از نظر فنی دارای بالاترین وضوح سنسور در لیست ما است. پایین‌تر، مدل‌های مصرف‌کننده فول فریم مانند Sony A7R Mark IV (در برگه جدید باز می‌شود)، Sigma fp L (در برگه جدید باز می‌شود) و Leica M11 (در برگه جدید باز می‌شود) را خواهید دید که بالاترین مدل‌ها هستند. دوربین‌های رزولوشن با سنسورهای فول فریم – که برخی از بهترین دوربین‌های حرفه‌ای هستند (در برگه جدید باز می‌شوند) که می‌توانید همین حالا دریافت کنید. همچنین تعداد زیادی دوربین با فرمت متوسط و حتی برخی از دوربین های DSLR قدیمی نیز در این لیست وجود دارد.

 

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که ما همچنین تک تک مدل ها و تغییرات را از سازندگان بزرگ انتخاب نکرده ایم. ما می‌توانستیم کل این فهرست را با Phase One و Hasselblad پر کنیم، اما منطقی‌تر است که نمای کلی تری از انواع مختلف دوربین‌های با وضوح بالا در دسترس تولیدکنندگان مختلف به شما ارائه دهیم.

 

چرا می‌توانید به دنیای دوربین دیجیتال اعتماد کنید بازبین‌های متخصص ما ساعت‌ها به آزمایش و مقایسه محصولات و خدمات می‌پردازند تا بتوانید بهترین را برای خود انتخاب کنید. درباره نحوه آزمایش ما بیشتر بدانید.

 

  1. Hasselblad H6D-400C Multi-Shot

سنسور: 53.4 x 40 میلی‌متر CMOSM مگاپیکسل: 100 مگاپیکسل، پایه 400 مگاپیکسلی Multi-ShotLens: Hasselblad HLCD: صفحه نمایش لمسی 3 اینچی نمایاب: اپتیکال/قابل تعویض حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: وضوح تصویر N/AMax: 4K سطح UHDU: Profes

دلایل خرید

  • +400 میلیون پیکسل. 400 میلیون!
  • + بخشی از سیستم Hasselblad H

دلایلی برای اجتناب

  • -از ضبط تصویر با تغییر پیکسل استفاده می کند
  • -579 مگابایت فایل TIFF 16 بیتی

استدلال بر اساس سیستم ضبط است. H6D-400c برای دستیابی به خروجی 400 مگاپیکسلی از سنسور 100 مگاپیکسلی خود، از سیستم ضبط پیکسل شیفت استفاده می کند. بسیاری از دوربین های دیگر دارای سیستم تغییر پیکسلی مانند این هستند. تنها دلیلی که H6D-400c گنجانده شده است این است که برای فیلمبرداری 400 مگاپیکسلی ساخته شده است و فقط یک حالت عملیاتی تصادفی نیست - در نام مدل دوربین آمده است.

 

عکس‌برداری‌های چند شات از شش نوردهی مختلف استفاده می‌کنند و نیاز به اتصال متصل به رایانه دارند. این باعث می شود که آنها فقط برای موضوعات ثابت و برای مثال کارهای مهم بایگانی مناسب باشند. بنابراین، در حالی که H6D-400c ممکن است بیشترین تعداد مگاپیکسل را در این لیست داشته باشد، بالاترین وضوح اصلی را ندارد. اگر برای همین به اینجا آمده اید، باید مستقیماً به شماره چهار بروید.

 

2. Fujifilm GFX 100 / Fujifilm GFX 100S

با 102 میلیون پیکسل اصلی و 400 مگاپیکسل با تغییر پیکسل

مشخصات فنی

سنسور: فرمت متوسط مگاپیکسل: 102 MPL پایه: Fujifilm GLCD: صفحه نمایش لمسی 3.2 اینچی، 2.36 میلیون نقطه منظره یاب: EVF، 5.76 میلیون نقطه حداکثر سرعت عکسبرداری پیاپی: 5 فریم بر ثانیه حداکثر وضوح تصویر: 4K در 30 فریم در ثانیه سطح کاربر: Profess

دلایل خرید

  • +قدرت حل باور نکردنی
  • + فوکوس خودکار تشخیص فاز سریع
  • + ارزش برجسته

دلایلی برای اجتناب

  • -تثبیت بدن می تواند بهتر باشد
  • -خستگی در استفاده طولانی مدت از دست

Fujifilm GFX 100 (در برگه جدید باز می شود) با یک سوم قیمت از Hasselblad H6D-100c (زیر) پیشی می گیرد – و ارزانتر و کوچکتر Fujifilm GFX 100S (در برگه جدید باز می شود) قیمتی حتی کمتر دارد. دوربین های مدیوم فرمت مقرون به صرفه تا کجا پیش رفته اند! همانند Hasselblad، این دو دوربین با فناوری شیفت پیکسلی مسحورکننده عرضه می شوند که تصاویر حیرت انگیز 400 مگاپیکسلی را تولید می کند!

 

در حالی که روی کاغذ یکسان به نظر می رسند، اندازه حسگر باعث می شود که در فرمت متوسط مانند هر جا دیگری به خود ببالید – و Hasselblad و PhaseOne دارای سنسورهای فرمت متوسط «اندازه کامل» هستند، در حالی که GFX 100 دارای سنسور کوچکتر در وسط این و فول فریم معمولی 35 میلی متری اما نگاه کنید - GFX100 یک دوربین 100 مگاپیکسلی است که کمتر از یک سوم قیمت دوربین های دیگر است. این به خودی خود شگفت‌انگیز است، همانطور که این واقعیتی است که این دوربینی است که می‌توانید با لنزهای دستی از آن استفاده کنید.

 

برای جزئیات بیشتر بررسی کامل Fujifilm GFX 100 (در برگه جدید باز می شود) یا بررسی Fujifilm GFX 100S (در برگه جدید باز می شود) ما را بخوانید.

3. Hasselblad X2D 100C

سنسور 100 مگاپیکسلی فرمت متوسط با فناوری جدید مطابقت دارد

مشخصات فنی

سنسور: فرمت متوسط مگاپیکسل: 100 مگاپیکسل پایه: Hasselblad XCDLCD: 3.6 اینچ، 24 بیت تمام رنگی، 2.36 میلیون نقطه، صفحه نمایش لمسی نمایاب: EVF، 5.76 میلیون نقطه حداکثر سرعت عکسبرداری پیاپی: 3.3 × 1 فریم بر ثانیه سطح: 3.3 × 1 فریم بر ثانیه 74.5 میلی متر وزن: 895 گرم

دلایل خرید

  • +کوچک، جمع و جور و زیبا برای دیدن
  • + فوکوس خودکار تشخیص فاز سریع
  • +در لرزشگیر بدنه تا 7 استاپ

دلایلی برای اجتناب

  • -SSD داخلی 1 ترابایتی راحت ترین نیست

گران تر از رقبای فوجی فیلم

اگر به دنبال کیفیت نهایی عکاسی هستید، به دنبال آن نباشید – Hasselblad X2D دستگاه تصویربرداری قطعی است. به لطف حسگر تصویر خیره کننده 100 مگاپیکسلی و فناوری استثنایی حل رنگ طبیعی Hasselblad، به زبان ساده، ما هرگز تصاویر خیره کننده ای را ندیده ایم که مستقیماً از هیچ دوربین دیگری بیرون آمده باشند - عکس ها مستقیماً از X2D برای گالری آماده هستند.

با استفاده از فوکوس خودکار تشخیص فاز هیبریدی، جدیدترین شگفت‌انگیز بدون آینه Hasselblad دارای سیستم فوکوس خودکار سریع و قوی است که شایسته آن است – و همچنین دارای هفت مرحله تثبیت‌کننده تصویر در بدنه خیره‌کننده است که برای یک دوربین فرمت متوسط بی‌سابقه است و این دوربین را به یک دوربین واقعاً دستی تبدیل می‌کند. دستگاه قابل نگه‌داری که می‌تواند به هر کجا و هر کجا شلیک کند. این دوربین علاوه بر منظره یاب 5.76 میلیون نقطه‌ای که به شما امکان می‌دهد تمام جزئیات را در عکس‌های 100 مگاپیکسلی خود مشاهده کنید، از کارت‌های CFexpress B پشتیبانی می‌کند اما همچنین دارای 1 ترابایت حافظه داخلی است. دیگر نیازی به تقلا برای کارت نیست!

ستاره این است که X2D به هیچ وجه، شکل یا فرم، فیلمبرداری نمی کند. راستش را بخواهید، هر چند، هیچ کس دوربینی با فرمت متوسط نمی‌خرد تا با آن ولوگ کنید، بنابراین این باید دور از ذهن شما باشد. به فایل های تصویری که تولید می کند نگاهی بیندازید و عاشق خواهید شد.

4. سیستم دوربین فاز وان XF IQ4 150MP

با 151 میلیون پیکسل، این بالاترین وضوح "بومی" است که می توانید دریافت کنید

مشخصات فنی

سنسور: فرمت متوسط مگاپیکسل: 151 مگاپیکسل پایه: فاز OneLCD: منظره یاب 3.2 اینچی: گزینه های منظره یاب در سطح چشم یا در سطح کمر حداکثر سرعت عکسبرداری پیاپی: وضوح تصویر N/AMax: سطح N/AUser: حرفه ای

دلایل خرید

  • +بالاترین وضوح بومی موجود
  • سنسور MF "فول فریم" 53.4 × 40 میلی متر

دلایلی برای اجتناب

  • -بسیار گران است
  • -برای عکاسی در نظر گرفته شده (آهسته).

پول دیوانه؟ برای یک آماتور، شاید، اما برای یک عکاس تجاری یا مد رده بالا، این یک تصمیم تجاری مانند هر تصمیم دیگری است، مانند اجاره محل یا خرید وسایل نقلیه تجاری. فاز یک XF IQ4 (در برگه جدید باز می شود) به مدیریت دقیق و سرمایه گذاری قابل توجه نیاز دارد. این یک دوربین راهپیمایی نیست که بتوانید آن را در یک کوله پشتی قرار دهید. اما این و دوربین‌های با فرمت متوسط سطح بالا مانند آن، می‌توانند به سطحی از کیفیت، دقت و کنترل دست پیدا کنند که شما باور نمی‌کنید. سیستم XF 1Q4 آنقدر انحصاری است که نمی‌توانید فقط به آمازون بروید و یکی را بخرید - باید از طریق شبکه نمایندگی‌های تخصصی فاز یک بروید.

5. phase one xt

شگفت‌انگیز است که چیزی به این کوچکی می‌تواند این همه هزینه داشته باشد

مشخصات فنی

سنسور: فرمت متوسط مگاپیکسل: 151 پایه لنز: فاز یک XTLCD: 3.2 اینچی ویو یاب: سرعت عکسبرداری پیوسته N/AMax: وضوح ویدئو N/AMax: سطح N/AUser: حرفه ای

دلایل خرید

  • +بسیار جمع و جور و قابل حمل
  • +پشت تک دیجیتال اختیاری

دلایلی برای اجتناب

  • -فوق العاده گران است
  • برد لنز محدود

Phase One XT (در تب جدید باز می شود) یک دوربین فوق العاده است. فاز یک نمی‌خواهد آن را یک دوربین فنی یا یک دوربین میدانی بنامد، اما این نزدیک‌ترین توصیف است. این یک سیستم ماژولار بسیار جمع و جور است که همان پشتی های دیجیتال IQ4 را مانند سیستم Phase One XF در بالا می گیرد، اما برای حمل و نقل و سفر طراحی شده است. این لنز دارای حرکات لنز داخلی خود برای تصحیح پرسپکتیو است و برای نوشتن تصاویر به صفحه نمایش LCD در پشت دیجیتال خود متکی است. همچنین از پایه لنز و لنزهای خود استفاده می کند، بنابراین هزینه خرید XT خود شروع است.

6. Hasselblad H6D-100c

با 100 میلیون پیکسل (اما سنسور بزرگتر)، اینجا H6D-100c است.

مشخصات فنی

سنسور: فرمت متوسط مگاپیکسل: 100 مگاپیکسل پایه: HasselbladLCD: صفحه نمایش لمسی 3 اینچی، 920 هزار نقطه منظره یاب: اپتیکال، قابل تعویض حداکثر سرعت عکسبرداری پیوسته: 1.5 فریم بر ثانیه حداکثر وضوح تصویر: 4KUser سطح: حرفه ای

دلایل خرید

  • +سیستم مدولار حرفه ای
  • +کیفیت فوق العاده

دلایلی برای اجتناب

  • -گران!
  • -به طور عمده برای استفاده در استودیو/سه پایه

کانن و نیکون سال‌هاست که آن را در بازار DSLR عرضه کرده‌اند، اما در دنیای فرمت‌های متوسط، فاز یک در مقابل هاسلبلاد است. H6D-100c جدیدترین سیستم فرمت مدیوم مدولار طولانی مدت Hasselblad است و در حالی که Hasselblad نمی تواند بدون استفاده از مدل های چند شات مانند H6D-400c با فاز یک برای مگاپیکسل مطابقت کند (در برگه جدید باز می شود) (تصویر) ، وفاداری و وفاداری مشتریان برند Hasselblad را دارد و این شرکت در ترکیب فناوری جدید خود با محصولات قدیمی بسیار محبوب خود بسیار خوب عمل کرده است. آیا واقعاً باید در جایگاه سوم پس از GFX 100 قرار گیرد؟ فقط برای مگاپیکسل - این یک نوع دوربین بسیار متفاوت است.

 

7. Sony A7R IV

61 مگاپیکسل بالاترین رزولوشن تا کنون برای یک دوربین فول فریم است

مشخصات فنی

سنسور: فول فریم مگاپیکسل: 61 مگاپیکسل پایه: Sony FELCD: صفحه نمایش لمسی کج 3 اینچی، 1.44 میلیون نقطه نمایاب: EVF، 5.76. میلیون نقطه حداکثر سرعت عکاسی پیاپی: 10 فریم بر ثانیه حداکثر وضوح تصویر: 4KUser سطح: حرفه ای

دلایل خرید

  • +بالاترین وضوح فول فریم تاکنون
  • فیلمبرداری +4K و فیلمبرداری 10 فریم در ثانیه

دلایلی برای اجتناب

  • -تثبیت بدن متقاعد کننده نیست
  • -لنزهای سونی می توانند بزرگ باشند

سونی از کاربران می‌خواهد که Sony A7R Mark IV (در تب جدید باز می‌شود) را به‌عنوان یک رقیب با فرمت متوسط ببینند – و اگر آن را تنها بر اساس مگاپیکسل قضاوت کنید، دقیقاً همانجاست. این دوربین با کمی تفاوت از مدل‌های 50 مگاپیکسلی متوسط پیشی می‌گیرد و در واقع از برخی دوربین‌های بسیار بزرگ و گران قیمت چشم پوشی می‌کند. با این حال، اگرچه لنزهای عالی G Master سونی به اندازه کافی سریع هستند تا با عمق میدان کم لنزهای فرمت متوسط بزرگتر اما کندتر مطابقت داشته باشند، هنوز یک X-factor جادویی وجود دارد که از سنسورهای بزرگتر ناشی می شود. جانشین اخیراً معرفی شده برای این دوربین، Sony A7R Mark V (در تب جدید باز می شود) از همان سنسور 61 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

 برای خرید دوربین عکاسی به لینک زیر مراجعه کنید:

https://gholab.ir/fa/محصولات/دوربین-عکاسی-دیجیتال

 

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟