loading...

ارتقائ سطح امنیت

وقتی اعلان «کم بودن باتری گوشی» روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود، آن احساس اضطراب را می شناسید؟ چیزی در مورد آن وجود دارد که می‌تواند ذهن شما را درگیر کند. حتی بدتر از آن، گاهی

عباسی بازدید : 86 چهارشنبه 21 دی 1401 نظرات (0)

لوازم جانبی موبایل و تبلت

وقتی اعلان «کم بودن باتری گوشی» روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود، آن احساس اضطراب را می شناسید؟ چیزی در مورد آن وجود دارد که می‌تواند ذهن شما را درگیر کند. حتی بدتر از آن، گاهی اوقات شما شارژر خود را ندارید و هیچ جایی نزدیک به پریز نیستید! خوشبختانه، یک ابزار مفید برای شارژ کامل شما وجود دارد: پاور بانک.  یک پاوربانک می‌تواند تلفن شما را بدون پریز برق و در هر مکانی شارژ کند، بنابراین هرگز مجبور نخواهید شد فرصت سلفی یا تماس مادرتان را از دست بدهید.

 

پاور بانک چیست؟

پاوربانک ها برای تامین برق قابل حمل برای شارژ اقلام دارای باتری مانند تلفن همراه و سایر موارد مشابه که دارای رابط USB هستند استفاده می شود: آنها می توانند از طریق USB و غیره یا به صورت بی سیم شارژ شوند. پاور بانک‌ نوعی باتری است که شارژ می شود و توانایی شارژ کردن وسایل دیگر را هم دارد. این وسیله در مواقع بی برقی بیشترین کاربرد را دارد. 
مانند یک حساب بانکی که در آن پول نقدی را که به سختی به دست آورده اید واریز می کنید و بعداً آن را برداشت می کنید، یک پاوربانک به شما امکان می دهد انرژی الکتریکی را ذخیره کنید و بعداً از آن برای شارژ دستگاه خود استفاده کنید. قبل از اینکه به انواع پاوربانک‌ها بپردازیم، بیایید قدرت ذخیره شده در این واحدها را درک کنیم.



mAh مخفف چیست؟

در حالی که این واحدها در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند، اما از نظر ظرفیت انرژی نیز متفاوت هستند، مانند انواع گوشی‌های هوشمند موجود در بازار.
اصطلاحی که اغلب هنگام تحقیق در مورد این واحدها مشاهده می کنید، mAh است. این مخفف "میلی آمپر ساعت" است و راهی برای بیان ظرفیت الکتریکی باتری های کوچکتر است. A با حروف بزرگ نوشته می شود زیرا، تحت سیستم بین المللی واحدها، "آمپر" همیشه با A بزرگ نشان داده می شود. به بیان ساده، رتبه mAh ظرفیت جریان نیرو در طول زمان را نشان می دهد. mAh "مقدار ظرفیت مورد نیاز برای عبور یک میلی آمپر جریان الکتریکی برای یک ساعت". هر چه میلی‌آمپر ساعت بیشتر باشد، یک بسته باتری برای ادامه شارژ دستگاه‌های تلفن همراه شما، قدرت بیشتری دارد.اکنون که می دانیم پاور بانک چیست و چه قدرتی در آن وجود دارد، بیایید نگاهی به انواع پاوربانک ها بیندازیم.



انواع پاور بانک‌

پاور بانک‌ انواع مختلفی دارد ولی از لحاظ کارایی تقریباً همه مثل هم هستند. این شارژر های همراه از نظر ظرفیت، زمان لازم برای شارژ شدن، حجم و ابعاد و بعضی ویژگی های دیگر با هم فرق دارند. انواع پاوربانک‌ یا شارژر های همراه موجود در بازار، عبارتند از:

 

۱– شارژر همراه گوشی و تبلت:

این پاور بانک‌  ها  دارای انواع ظرفیت ها هستند.  میزان جریان و ولتاژ این شارژر های همراه با گوشی و تبلت مورد نظر متناسب می باشد. این شارژر ها مخصوص گوشی و تبلت هستند، نمی توان لپ تاپ یا وسایل دیگر با آنها شارژ کرد.
 

۲– شارژر همراه  لپ ‌تاپ:

میزان جریان و ولتاژ این نوع پاوربانک‌ مخصوص شارژ کردن باتری های لپ تاپ می باشد. برای شارژ کردن باتری لپ تاپ،  پاور بانک باید  قدرتی بالای ۱۶ولت داشته باشد.

 

۳– شارژر همراه خورشیدی:

پاوربانک‌ های سولار، با استفاده از نور خورشید قابلیت شارژ کردن تلفن های افراد را دارند. از این شارژر ها افرادی استفاده می کنند که معمولاً، در مسافرت به سر می برند. این نوع شارژر های همراه چون از نور خورشید استفاده می کنند، بسیار با محیط سازگار می باشند و برای مسافرت های طولانی بسیار مفید می باشند.

 

۴– شارژر همراه هوشمند:

میزان خروجی ولتاژ و شارژ کردن پاوربانک‌ های هوشمند، با توجه به میزان شارژ مورد نیاز باتری تنظیم می شود. این نوع شارژر های همراه ایمنی بالایی دارند و به سادگی خراب نمی شوند.

 

 

ظرفیت پاور بانک‌

ظرفیت ذخیره کردن انرژی پاور بانک‌ اولین و مهم ترین خصوصیت برای هر نوع از آنها است. هر چه ظرفیت بیشتر باشد مطمئنا قیمت آنها هم بالاتر خواهد بود. ظرفیت متفاوت از ۲۰۰۰ تا ۲۶۰۰۰ و بیشتر در شارژر های همراه موجود می باشد. ظرفیت پاور بانک در واقع به این معناست که این شارژر چند بار یک وسیله را میتواند شارژ کند تا زمانی که شارژ خودش تمام شود. ظرفیت ها بر اساس آمپر ساعت محاسبه می شوند. شما وقتی یک گوشی هوشمند دارید باید پاور بانکی برای آن تهیه کنید که ظرفیت آن دو برابر ظرفیت گوشی شما باشد، تا حداقل یکبار آن را به طور کامل شارژ کند. اگر معمولاً به مسافرت می روید و از برق استفاده نمی کنید، باید پاور بانکی با ظرفیت بالاتر خریداری کنید. اما این نکته هم قابل توجه است که ظرفیت بالا مطمئنا افزایش حجم و قیمت به دنبال خواهد داشت.
 

پاور بانک چند بار می تواند دستگاه من را شارژ کند؟

در اینجا سؤالی است که ما اغلب می بینیم و می توان با فرمولی مطابق شکل زیر به آن پاسخ داد.

(ظرفیت پاور بانک با برچسب x 3.7 / ولتاژ خروجی پاور بانک) x 0.85 / ظرفیت باتری دستگاه = تعداد کل شارژ.

اکنون که فرمول را دارید، بیایید یک مثال را امتحان کنیم. ما می توانیم از منبع تغذیه 40200 میلی آمپر ساعتی و آیفون 8 با ظرفیت باتری 1821 میلی آمپر ساعتی استفاده کنیم.

(40200 mAh x 3.7 / 5) x 0.85 / 1821 mAH = 13.8 شارژ
  • ابتدا ظرفیت برچسب گذاری شده برای پاوربانک را داریم - 40200 میلی آمپر ساعت
  • دوم آن را در 3.7 ضرب می کنیم. این عدد میانگین ولتاژی است که در سلول باتری پیدا می کنید. ما این عدد را به طور معمول با یافتن نقطه میانی بین یک سلول کاملاً شارژ شده و یک سلول خالی بدست می آوریم.
  • مرحله سوم تقسیم 148740 (مجموع 40200 x 3.7) بر 5 است. ما بر 5 تقسیم می کنیم زیرا این میانگین ولتاژ خروجی یک پاوربانک معمولی است.
  • به مرحله چهارم ادامه می دهیم که 29748 (مجموع 148740 / 5) را در 0.85 ضرب می کنیم که میانگین راندمان یک پاور بانک است. بله، این بدان معنی است که شما هرگز 100٪ از کل خروجی مورد انتظار را نخواهید داشت.
  • در نهایت 25285.8 (مجموع 29748 x 0.85) را بر ظرفیت باتری دستگاه مورد نظری که می‌خواهید شارژ کنید تقسیم می‌کنیم، در این حالت آیفون 8 1821 میلی‌آمپر ساعت است.
  • ​مجموع نهایی به 13.8 می رسد و این چند بار است که می توانید آیفون 8 را با یک منبع تغذیه قابل حمل 40200 میلی آمپر ساعتی شارژ کنید.

مزایا و معایب پاور بانک‌

هر وسیله ای هم مزایایی دارد و هم معایبی. باید دید آیا مزایای استفاده از پاور بانک‌ از معایب آن بیشتر است یا خیر؟ در این قسمت از مقاله درباره مزایا و معایب پاور بانک ها صحبت خواهیم کرد.
مزایای استفاده از پاور بانک ، عبارتند از

 

۱– دسترسی به شارژ در مواقع بی برقی:

بهترین مزیت پاور بانک‌ ها دسترسی همیشگی به شارژ می باشد. دیگر نیاز نیست برای شارژ کردن همیشه کنار پریز باشید و استرس خاموش شدن گوشی را هم نخواهید داشت. اگر به خاطر بی شارژی گوشی خاموش شود، به راحتی با پاوربانک‌ میتوانید آن را شارژ کرده و روشن کنید.
 

۲– قابل حمل بودن:

پاور بانک‌ ها اکثرا به شکلی طراحی شده اند، که بتوان به راحتی آنها را به هر جایی حمل کرد. اگر قابلیت جابجایی برای شما خیلی مهم است، باید شارژر های همراه سبک را برای خرید انتخاب کنید. شارژر هایی که به راحتی در جیب یا کیف جا شده و وزن زیادی نداشته باشند.

 

۳– توانایی شارژ کردن دستگاه های مختلف:

اغلب پاوربانک‌ ‌ها توانایی شارژ کردن دستگاه های مختلف را دارند. با استفاده از یک شارژر همراه به سادگی توانایی شارژ کردن دو گوشی را خواهید داشت. اگر ظرفیت شارژر با دستگاه متناسب باشد به سرعت آن را شارژ خواهد کرد، اما اگر ظرفیت آن زیاد نباشد سرعت شارژ پایین خواهد آمد.
معایب استفاده از پاوربانک ، عبارتند از:


 

۱– شارژ با USB:

شارژ کردن پاور بانک‌ ها کمی دشوارتر از سایر دستگاه ها می باشد. شارژر های همراه اکثراً با USB شارژ می شوند. یعنی نمی توان آنها را مستقیماً به برق زد، باید از آداپتور برای اتصال به برق استفاده کرد. یک پاور بانک تقریباً ۱۵ ساعت طول می کشد تا به طور کامل شارژ شود و با آن میتوان چندین بار یک گوشی را شارژ کرد.

 

۲– آسیب به باتری:

آسیب به باتری با استفاده از پاوربانک‌ فقط زمانی وارد می شود، که از جنس های بی کیفیت و فیک استفاده کنید. بعضی پاور بانک های فیک حتی ظرفیت حک شده روی آنها هم الکی است، هنگام شارژ کردن به باتری فشار می آورد. در حالت کلی استفاده مناسب از شارژر های همراه، هیچ مشکلی برای باتری گوشی یا هر وسیله دیگر به همراه نخواهد داشت. هر چند بهتر است به تعداد کم و فقط در مواقع ضروری از این شارژر ها استفاده کرد.
 

پاور بانک‌  چگونه کار می کند؟

پاور بانک‌ نوعی باتری برای ذخیره کردن انرژی الکتریکی می باشد. از این انرژی ذخیره شده معمولاً جهت شارژ کردن گوشی، لپ تاپ و وسیله های دیگر استفاده می شود. پاور بانک ها انواع مختلفی دارند، اما اکثر آنها به وسیله USB شارژ شده و وسایل دیگر را نیز شارژ خواهند کرد. نکته قابل توجه این است که هر چه تعداد پورت های شارژر همراه بیشتر باشد وسایل بیشتری را میتوان همزمان با آن شارژ کرد. این شارژر ها را باید اول از شارژ پر کنید و بعد در مواقع لزوم با USB آن را به دستگاه مورد نظر وصل کرده و دکمه آن را بزنید. البته پاور بانک‌ ها را همزمان با شارژ کردن هم میتوان مورد استفاده قرار داد، ولی این کار هیچوقت توصیه نمی شود.
 

پاور بانک چقدر دوام می آورد؟

هر پاور بانک، درست مانند باتری گوشی هوشمند شما، با تعداد محدودی از چرخه های شارژ کامل شروع می شود که طول عمر آن را تعیین می کند. طول عمر پاوربانک شما به تعدادی از عوامل کلیدی بستگی دارد. مواردی که بر پتانسیل پاوربانک تأثیر می‌گذارند عبارتند از: تعداد دفعات شارژ آن، کیفیت و نوع پاور بانکی که دارید و نحوه استفاده از آن. به عنوان مثال، هرچه بیشتر از پاوربانک خود برای شارژ دستگاه(های) خود استفاده کنید، از نظر زمان عمر کمتری خواهید داشت. عمر پاور بانک به موارد زیر بستگی دارد:
 

1. مدت زمان شارژ

میانگین تعداد شارژهایی که یک پاوربانک انجلم می دهد حدود 600 بار است؛ اما بسته به نحوه شارژ آن و خود پاوربانک، می تواند بیشتر یا کمتر باشد (در بهترین موارد تا 2500!). چرخه شارژ کامل پاوربانک (زمانی که پاوربانک را برای شارژ به پریز وصل می‌کنید) 100% تا 0% شارژ و سپس به 100% برمی‌گردد. این همان چیزی است که برآورد 600 به آن اشاره می‌کند. بنابراین، از آنجایی که شما هر بار فقط پاوربانک خود را به صورت جزئی شارژ می‌کنید( که بهترین استفاده صحیح از پاور بانک به همین صورت است)، این به چرخه کامل کمک می‌کند، اما هر شارژ جزئی یک چرخه کامل را تشکیل نمی‌دهد. برخی از پاوربانک ها ظرفیت باتری بیشتری دارند، که به این معنی است که چرخه شارژ بیشتر و عمر طولانی تری برای پاور بانک خواهید داشت. هر بار که یک چرخه کامل می شود، پاوربانک به طور کلی کیفیت خود را در شارژ کردن کاهش می دهد. این کیفیت به تدریج در طول عمر محصول کاهش می یابد. باتری های لیتیوم پلیمری از این نظر بهتر هستند.

 

2. کیفیت و نوع پاور بانک

میانگین طول عمر یک پاوربانک معمولاً بین 3 تا 4 سال است و به طور متوسط حدود 4 تا 6 ماه شارژ نگه می دارد و بسته به کیفیت و مقدار استفاده، هر ماه کیفیت کلی 2 تا 5 درصد کاهش می یابد. طول عمر یک پاوربانک با توجه به تعدادی از عوامل مرتبط با ساخت و کیفیت و همچنین کاربرد آن تعیین می شود. این شامل:

 

ظرفیت باتری (بالا به پایین)

باتری پاوربانک یا لیتیوم یون یا لیتیوم پلیمر خواهد بود. لیتیوم یون، قدیمی ترین و رایج ترین نوع باتری، دارای مدار داخلی است که جریان برق از باتری به دستگاه شما را کنترل می کند تا از دستگاه در برابر شارژ بیش از حد و یا گرم شدن بیش از حد محافظت کند (این همان نوعی است که احتمالاً تلفن شما دارد). از طرف دیگر، لیتیوم پلیمر گرم نمی شود، بنابراین نیازی به مدار ندارد، اگرچه اکثر آنها برای تشخیص سایر مسائل برای ایمنی، مداری را ارائه می دهند. لیتیوم پلیمر سبک تر و فشرده تر است، قوی تر است و الکترولیت ها را اغلب نشت نمی کند. به خاطر داشته باشید که همه پاور بانک ها نوع باتری مورد استفاده خود را فاش نمی کنند.
 

کیفیت ساخت

به دنبال پاوربانکی باشید که کیفیت ساخت بالایی داشته باشد، در غیر این صورت چرخه عمر محصول بسیار کوتاهتر خواهد بود. به دنبال یک شرکت معتبر باشید که از مواد با کیفیت بالا استفاده می کند و دارای گارانتی مناسبی است که از شما محافظت می کند و همچنین میزان اعتماد آنها را به محصولات خود نشان می دهد.

ظرفیت پاوربانک

برای برخی از دستگاه‌ها مانند لپ‌تاپ و تبلت به یک پاوربانک با ظرفیت بالاتر نیاز دارید زیرا باتری‌های بزرگ‌تری دارند. این بسته به اندازه پاوربانک بر عمر پاوربانک تأثیر می‌گذارد، زیرا ممکن است ظرفیت شارژ پاوربانک بیشتری را اشغال کند و دورهای بیشتری را برای شارژ این موارد بزرگ‌تر طی کند. تلفن ها نیز بسته به سنشان ممکن است ظرفیت های متفاوتی داشته باشند. ظرفیت بر حسب میلی آمپر ساعت (mAh) اندازه گیری می شود. بنابراین، به عنوان مثال، اگر تلفن شما 2716 میلی آمپر ساعت ظرفیت داشته باشد (مانند آیفون X)، و پاوربانکی را انتخاب کنید که 5000 میلی آمپر ساعت دارد، قبل از اینکه مجبور به شارژ مجدد پاوربانک شوید، دو شارژ کامل گوشی دریافت خواهید کرد.

شما به یک پاوربانک با ظرفیت بالاتر از دستگاه(هایی) که با آن استفاده می کنید نیاز دارید.

 

3. با احتیاط استفاده کنید

وقتی صحبت از طول عمر پاوربانک شما به میان می‌آید، شما در میزان مصرف این باتری خارجی مفید نقش دارید – پس با آن خوب رفتار کنید! در اینجا چند باید و نباید برای پاور بانک شما آورده شده است:
  • وقتی پاوربانک کاملا نو است آن را کاملا شارژ کنید. بهتر است آن را با شارژ کامل شروع کنید.
  • پاوربانک خود را بلافاصله پس از هر بار استفاده شارژ کنید. این باعث می‌شود که 0 نخورد و در صورت نیاز دستگاه‌های شما را شارژ کند.
  • پاوربانک های استفاده نشده را به صورت دوره ای شارژ کنید تا از آسیب های ناشی از استفاده نکردن محافظت کنید.
  • از پاور بانک خود در رطوبت بالا استفاده نکنید. آن را همیشه خشک نگه دارید.
  • پاوربانک ها را در کیف یا جیب در نزدیکی اشیاء فلزی دیگر مانند کلید قرار ندهید که می تواند باعث اتصال کوتاه و آسیب شود.
  • ​پاور بانک خود را رها نکنید این می تواند به برد مدار یا باتری داخل آسیب برساند. اگر می‌خواهید پاوربانک‌ها برای مدت طولانی دوام بیاورند، باید با احتیاط رفتار کنید.
 
بنابراین، یک پاور بانک چقدر عمر می کند؟ بسته به مواردی مانند کیفیت، ظرفیت باتری، ساخت، نام تجاری، نوع باتری و نحوه استفاده از آن، میانگین ها بین 1.5-3.5 سال یا 300-1000 چرخه شارژ هستند.

 

خرابی پاور بانک‌  

خرابی پاور بانک‌ علت های مختلفی دارد، بعضی از آنها قابل حل می باشند مثل: خرابی کابل شارژر، خرابی آداپتور یا خرابی پورت ها. اما خرابی در باتری پاور بانک را نمی توان برطرف کرد. افتادن شارژر همراه، رسیدن گرمای بیش از حد به آن یا وارد شدن ضربه به آن باعث ایجاد خرابی در آن می شود. باتری این شارژر ها طول عمر مشخصی دارند، که اکثرا بین ۲ تا ۳ سال یا نهایت ۵ سال در صورت مراقبت عالی از آن است. اگر باتری خراب شود قابل تعمیر نمی باشد. این باتری ها از دو نوع لیتیوم پلیمری و لیتیوم یونی می باشند، که قابل تعمیر و تعویض نیستند. هر پاور بانک حداکثر هزار بار شارژ می شود.
 در اثر رسیدن ضربه به این شارژر ها مواد شیمیایی داخل آن نشت پیدا کرده و احتمال انفجار هم خواهد داشت. اگر می خواهید شارژری داشته باشید که نهایت استفاده را از آن ببرید، باید تلاش کنید تا کوچکترین ضربه ای به آن وارد نشود. با وارد شدن ضربه حتی ضربه های کوچک، چون داخل آن مواد شیمیایی زیادی وجود دارد، کیفیت خود را از دست داده و خراب می شود.

 

چرا پاور بانک داغ می کند؟

هنگامی که پاوربانک در حال شارژ یا دشارژ است، ممکن است مقداری گرما به دلیل اتلاف انرژی در حین انتقال تولید شود. این یک پدیده طبیعی است.
اگر پاوربانک بیش از حد گرم می شود، برای عیب یابی موارد زیر را انجام دهید:
  • هنگامی که پاوربانک در حال شارژ دستگاه ها در حالت شارژ سریع یا SuperCharge است، در مقایسه با زمانی که دستگاه ها با سرعت معمولی (10 وات) شارژ می شوند، گرمای بیشتری تولید می شود.
  • در موارد عادی، پاوربانک فقط کمی گرم می شود. اگر بیش از حد گرم می شود، شارژ یا تخلیه را متوقف کنید تا دما به دمای اتاق کاهش یابد.
  • پاوربانک را در محیطی با تهویه مناسب (مانند یک فضای باز در داخل خانه یا روی میز) قرار دهید. اگر اتلاف گرما ضعیف باشد، پاوربانک هنگام شارژ و تخلیه گرما را به آرامی دفع می‌کند (مثلاً در یک مکان بیرونی با نور خورشید، در ماشین، روی تخت یا روی مبل). برای جلوگیری از افزایش دمای پاوربانک، از قرار دادن پاوربانک در بالای دستگاهی که در حال شارژ است خودداری کنید.
  • ​اگر سطح باتری پاوربانک پایین باشد (فقط با روشن شدن یک نشانگر)، جریان عبوری از سلول باتری داخلی زیاد بوده و قطعات داخلی گرما تولید می کنند. با افزایش سطح باتری پاوربانک، جریان داخلی کاهش می یابد و پاور بانک خنک می شود.​

حفاظت از شارژ بیش از حد در پاور بانک ها چیست؟

محافظت در برابر شارژ بیش از حد ویژگی است که از شارژ بیش از حد یک دستگاه الکترونیکی توسط پاوربانک جلوگیری می کند. با شارژ شدن دستگاه، ویژگی حفاظت از شارژ بیش از حد از ورود برق بیشتر به باتری جلوگیری می کند. این اطمینان حاصل می کند که باتری دستگاه آسیب نمی بیند یا بیش از حد گرم نمی شود. همه پاوربانک ها با نوعی محافظ شارژ اضافی برای تصویب مقررات ایمنی عرضه می شوند. با این حال، حفاظت از شارژ بیش از حد یکسان ایجاد نمی شود. برخی از پاوربانک ها از محافظت های پیشرفته تری نسبت به سایرین برخوردار هستند.
هنگامی که یک پاور بانک به یک دستگاه وصل می شود، مدار حفاظتی ولتاژ و جریان ورودی و خروجی آن را کنترل می کند. اگر احساس کند که جریان بیش از حد کشیده شده است یا ولتاژ بیش از حد بالا می رود، به طور خودکار پاور بانک را خاموش می کند تا از آسیب به باتری دستگاه جلوگیری شود. این نوع حفاظت مهم است زیرا باتری های لیتیوم یونی در صورت شارژ بیش از حد ممکن است آسیب ببینند.
چه دستگاه‌های جدید یا قدیمی داشته باشید، استفاده از پاوربانک با محافظ شارژ بیش از حد بسیار مهم است. اگر مطمئن نیستید که پاور بانک خاصی این ویژگی را دارد، توضیحات محصول را بررسی کنید یا با سازنده تماس بگیرید.


 

بهترین پاور بانک‌ های بازار

امروزه در بازار با انواع پاور بانک‌ ها روبرو خواهید شد. شارژر های همراه با برند های معروف و گمنام همه در کنار هم در بازار عرضه شده و به فروش می رسند. اما باید توجه داشت که خرابی در برند های معروف کمتر به چشم میخورد تا برند های گمنام. پس همیشه سعی کنید از برند های معروف مثل شیائومی و برند های معروف دیگر خرید کنید، تا حداقل از کیفیت جنس آنها مطمئن باشید. هر چقدر قیمت این برند ها بیشتر باشد، در برابر کیفیتی که ارائه می دهند مقرون به صرفه می باشند. برند های معروف در مقابل محصولات خود، مسئولیت قبول کرده و اکثراً آنها را ضمانت می کنند. اگر بعد از خرید متوجه ایرادی در محصول شوید، می‌ توانید آن را تحویل داده و تعویض کنید. اما در برند های گمنام این خصوصیت مثبت وجود ندارد، احتمال پس گرفتن محصول معیوب بسیار کم می باشد.

در این قسمت از مقاله، تعدادی از برند های معروف در تولید پاور بانک‌ ، که بازار را در دست گرفته اند را معرفی می کنیم. این برند ها عبارتند از:



 

پاور بانک‌ Xiaomi:

این برند از بهترین و محبوب ترین برند های شارژر های همراه می باشد. این برند محصولات زیادی را در بازار ارائه داده است. پاور بانک های آن جزو بهترین محصولات تولیدی این برند می باشد. امروزه شارژر های همراه ۲۰۰۰۰ و ۳۰۰۰۰ ردمی جزو پرطرفدارترین پاور بانک ها می باشند. شما هم اگر به دنبال برند مطمئنی با کیفیت بالا هستید، پاور بانک شیائومی نامی پر آوازه دارد و گزینه مناسبی برای خرید می باشد.

پاور بانک‌ SAMSUNG:

SAMSUNG جزو معروف ترین و مطمئن ترین برند های پاور بانک‌ می باشد. پاور بانک سامسونگ با شارژر های همراه با ظرفیت های مختلف از ۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ تولید و در بازار عرضه شده است. شما با توجه به ظرفیت باتری میتوانید هر کدام از پاور بانک ها را انتخاب نمایید. این برند پاور بانک‌ هایی با طول عمر بالا و پرطرفدار ارائه نموده است.

پاور بانک‌ energizer:

این نام  در بازار محصولات ذخیره کردن شارژ معروف و شناخته شده می باشد. از این پاور بانک‌ ها برای ظرفیت های بالا به خوبی می توان استفاده کرد. از شارژ همراه برند energizer با ظرفیت ۲۰۰۰۰ برای شارژ وسایل اداری میتوان استفاده کرد.
 

پاور بانک‌ romoss:

پاو ربانک‌ روموس مدل sense 9 یکی از پاور بانک‌ های ارزان و مناسب این برند محسوب می شود. این برند علاوه بر تولید شارژر های همراه خانگی، شارژر های همراه دفتری هم تولید و عرضه می کند. هر فرد باید با توجه به نیاز و ظرفیت وسیله خود اقدام به خرید شارژر همراه کند.

 

پاور بانک  adata:

این برند اکثراً پاوربانک‌ های خانگی تولید می کند. محصولات این برند در هر بودجه ای بسته به نیاز مشتری در بازار عرضه می شوند.
 

پاور بانک تسکو:

این برند یک برند ایرانی و موفق در امر تولید پاور بانک‌ می باشد. این شارژر های همراه را میتوانید با قیمت مناسب و با انواع مدل ها و ظرفیت ها، از بازار تهیه کنید. پاور بانک تسکو دارای گارانتی و ضمانت نامه می باشند، همچنین خرید آنها برای مشتریان مقرون به صرفه خواهد بود


 

راهنمای خرید پاور بانک‌ 

اگر قصد خرید پاوربانک‌ خوب و پرکاربردی دارید حتماً باید به بعضی نکات خیلی توجه کنید. یکی از این نکات پورت های پاور بانک می باشد. پاوربانک های با کیفیت اغلب دارای پورت های متعددی می باشند، مثل: پورت تایپ C، پورت شارژ سریع و پورت میکرو USB . اگر یک شارژر همراه همه این پورت ها را داشته باشد که خیلی گزینه بهتری خواهد بود. پاور بانکی که سریع شارژ شود و همچنین سریع هم شارژ کند یعنی پورت تایپ C  دارد. باید در خرید شارژر همراه به زمان شارژ هم توجه کنید. باید شارژری بخرید که زمان شارژ آن پایین باشد تا عملیات شارژ را به سرعت انجام دهد.

ظرفیت هم دومین گزینه مهم در خرید پاور بانک‌ می باشد. باید ظرفیت باتری خود را در نظر گرفته و پاور بانکی با حداقل دو برابر ظرفیت آن خریداری نمایید. در اکثر گوشی ها ظرفیت باتری بیشتر از ۲۰۰۰ میلی آمپر است، پس باید حتماً پاور بانکی با ظرفیت بالا تر از ۲۰۰۰ میلی آمپر خرید. اگر ظرفیت پاور پایین باشد، قاعدتاً گوشی را به خوبی شارژ نخواهد کرد و یا زمان شارژ کردن آن طولانی خواهد بود.

 


 
سومین گزینه مورد توجه در خرید پاوربانک‌ نوع باتری است. شارژر های همراه دارای دو نوع باتری می باشند: لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری. باتری لیتیوم یونی چگالی بالاتر و قیمت پایین تری دارد، اما باتری لیتیوم پلیمری قوی تر و انعطاف پذیر تر می باشد، همچنین ماندگاری بیشتر دارند و سبک تر از مدل دیگر می باشند. پس برای کسانی که بودجه مناسبی دارند خرید پاور با باتری لیتیوم پلیمری گزینه بهتری می باشد.

چهارمین گزینه در مورد خرید پاوربانک‌ که باید به آن توجه کنید، برند و سازنده آن است. هنگام خرید باید به برند محصول توجه کرده و از اصل بودن آن مطمئن شوید. امروزه برند های فیک و تقلبی بسیاری در بازار وارد شده است، که کیفیت و ظرفیت لازم را برای شارژ گوشی ها ندارند. شما برای اطمینان از برند خریداری شده حتماً باید از فروشگاه های معتبر خرید کنید.

پنجمین گزینه مد نظر در خرید باید شکل ظاهری و وزن پاوربانک‌ باشد. اگر برای مسافرت‌ های طولانی نیاز به شارژر دارید، مطمئنا باید شارژری با ظرفیت بالا که سنگین تر و بزرگتر از مدلهای ظرفیت پایین است، خریداری کنید. اما برای استفاده های کوتاه مدت و مکانهای عمومی به شارژری با ظرفیت متوسط و سبک که قابل حمل و جا بجایی باشد، نیاز است.
منبع مطلب:
برچسب ها پاور بانک ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟