loading...

ارتقائ سطح امنیت

اثرات خطرناک باتری های تقلبی تلفن همراه با توجه به اینکه برخی افراد به خرید باتری اصلی دقت نمی کنند و فکر می کنند هر نوع باتری می تواند کار آنها را راه بیاندازد، در اینجا با بیان خطرات باتری های تقلب

عباسی بازدید : 100 سه شنبه 29 تیر 1400 نظرات (0)

اثرات خطرناک باتری های تقلبی تلفن همراه

با توجه به اینکه برخی افراد به خرید باتری اصلی دقت نمی کنند و فکر می کنند هر نوع باتری می تواند کار آنها را راه بیاندازد، در اینجا با بیان خطرات باتری های تقلبی، اهمیت باتری اصلی را به شما آموزش خواهیم داد. البته باتری های اصلی نیز می توانند این عوارض را داشته باشند، اما قطعا خیلی کمتر از باتری های تقلبی.

تشخیص باتری اصل گوشی از تقلبی - آداک فیکس

گرم شدن بیش از حد

باتری های تقلبی تلفن همراه می توانند بیش از حد گرم شوند. در برخی موارد، باتری های بیش از حد گرم می توانند منفجر شوند. باتری های در حال انفجار قطعات داغی را از تلفن خارج می کنند. این قطعات می توانند آتش سوزی ایجاد کنند. در سال 2004، باتری های بیش از حد گرم باعث آتش سوزی های متعددی شدند. در بیشتر موارد، باتری ها معیوب یا تقلبی بودند. خطر گرم شدن بیش از حد با استفاده از یک باتری مجاز برای تلفن همراه شما بسیار کاهش می یابد.

 

امکان سوختگی بیشتر

باتری تقلبی تلفن همراه نیز می تواند ریسک سوختگی بالایی داشته باشد. در مورد باتری های بیش از حد گرم، کاربران می توانند سوختگی های درجه دو دریافت کنند. نوجوان پس از گرم شدن بیش از حد باتری تلفن همراه، در گوش خود دچار سوختگی درجه دو شد. سایر کاربران هنگام گرم شدن باتری در حالی که تلفن در جیب شما ذخیره شده بود، سوزانده شده اند.

 

باکتریها

باتری های تلفن همراه می توانند باکتری های خطرناک را در خود جای دهند. این باکتری ها فقط در این محیط خاص زنده می مانند. آنها می توانند انسان را آلوده و حتی منجر به مرگ شوند. باکتری های ساکن در باتری تلفن همراه شما هر روز تهدیدی ایجاد نمی کنند، اما اگر سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشید و از باتری های تقلبی اشغال استفاده کنید، می توانند خطرناک باشند. سویه های استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم در برابر متی سیلین، که با نام MRSA نیز شناخته می شود، در باتری های تلفن همراه یافت شده است. اکثر تلفن های همراه حداقل حاوی یک نوع باکتری هستند. پاک کردن تلفن می تواند خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد.

 

مشکلات شارژ

باتری های لیتیوم یون شکننده هستند. افتادن تلفن منجر به آسیب خطرناک در مدار تلفن می شود. قرار دادن تلفن در تماس نزدیک با آب نیز می تواند باعث اتصال کوتاه باتری شود. علاوه بر این، قرار دادن باتری در مجاورت اشیای فلزی مانند کلیدها یا سکه ها می تواند مدار را مختل کند.

 پیشنهاد می کنیم مقاله تشخیص باتری اصلی را مطالعه نمایید.

جلوگیری از خطر

اگر از تلفن همراه خود مراقبت می کنید و از باتری اصلی گوشی استفاده کنید، خطرات ناشی از باتری حداقل است. رعایت چند قانون ساده باعث کاهش بیشتر خطرات می شود. باتری اصلی را نصب کنید.  تلفن را رها نکنید. اگر تلفن خود را رها کردید، از طریق ارائه دهنده خود بررسی کنید که آیا آسیب دیده است. از تماس باتری با آب خودداری کنید. اگر تلفن با آب تماس گرفت، بلافاصله آن و باتری را تعویض کنید. باتری را از اشیا metal فلزی دور نگه دارید. فقط از باتری های مشروع طراحی شده برای مدل تلفن خود استفاده کنید.

 

کابل شارژ جعلی چگونه روی تلفن تأثیر می گذارد؟

شارژرهای ساختگی یکی از مواردی است که شما نمی توانید با آنها هرگز کوچک کنید. شارژرهای جعلی در گذشته به علت جراحات مقصر شناخته شده اند، و این بخشی از دلیل این است که نباید آنها را سبک گرفت.

اگر صحبت از کابل شارژ جعلی بر روی تلفن تأثیر بگذارد، خطر برق گرفتگی یا انفجار به طور قابل توجهی بیشتر است. این میزان خطرناک بودن شارژرهای ساختگی برای شما یا دستگاه هایتان است.

معمولاً آنها توسط آژانسهای نظارتی و بدون فرآیند کنترل کیفیت، بدون ایمنی و بدون گواهینامه کیفیت تولید می شوند. این علل به هر علت باشد، ما در معرض انفجار یا شوک هستیم. ناگفته نماند که شارژرهای اصلی هرگز منفجر نشده اند، اما نسبت آن نسبت به شارژهای جعلی بسیار کمتر است.

شما باید هوشیار باشید زیرا گرم شدن بیش از حد نیز خطر بزرگی برای شما محسوب می شود. و به همان دلیل قبلی. باعث جرقه یا گرم شدن جسم دیگری می شود، حتی اگر خود آتش نگیرد و باعث آتش سوزی شود. این فقط به این دلیل است که تولیدکنندگان جعلی حتی کالاهای مورد استفاده خود را نمی دانند و مطمئناً پلاستیک در برابر گرما مقاومت نخواهد کرد.

 

عوارض جانبی شارژ با کابل تقلبی بی کیفیت

مشکلات جعلی شارژر جعلی می تواند به گوشی هوشمند شما آسیب برساند. شارژرهای واقعی دارای فیوز کوچکی در داخل هستند که در صورت زیاد شدن فشار، شعله ور می شوند. از برخورد آتش یا جرقه به سیستم یا ایجاد خسارت جلوگیری می کند. با توجه به مراحل ایمنی ساده، میزان فشار هوا، ولتاژ و جریان آن چندان مهم نیست، زیرا تلفن شما همیشه سرخ می شود. و وقتی می خواهید چند دلار در یک شارژر صرفه جویی کنید، ممکن است در نهایت گوشی خود را از دست دهید.

شارژر جعلی موجود در تلفن شما همچنین می تواند عمر باتری شما را کاهش دهد یا باتری شما را به شدت از بین ببرد. مشغله اصلی شارژر تقلبی ارزان ترین بازار است. مطمئناً، کیفیت هدف اصلی آنها برای تحقق نیست، بنابراین احتمال بسیار خوبی وجود دارد که آنطور که باید کار نکند. این همان چیزی است که باعث می شود خرید یکی برای مردم انجام شود - هنوز هم جواب می دهد، اما کیفیت آن یکسان نیست.

مقالات مرتبط:

در مورد باتری گوشی بیشتر بدانید

فروشگاه اینترنتی قطعات اصل موبایل

چند روش برای افزایش طول عمر باتری گوشی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟