loading...

ارتقائ سطح امنیت

آموزش نصب دوربین مدار بسته بعد از خرید دوربین مدار بسته، نوبت به نصب آن میرسد. در این مقاله قصد داریم راهنمای کامل و ساده نصب دوربین مدار بسته را در منزلآموزش دهیم. در گذشته پیچیدگی سیستم های امنیتی

عباسی بازدید : 66 چهارشنبه 20 اسفند 1399 نظرات (0)

آموزش نصب دوربین مدار بسته

بعد از خرید دوربین مدار بسته، نوبت به نصب آن میرسد. در این مقاله قصد داریم راهنمای کامل و ساده نصب دوربین مدار بسته را در منزلآموزش دهیم. در گذشته پیچیدگی سیستم های امنیتی خانه اغلب به نصب و راه اندازی حرفه ای نیاز داشت. با رشد امنیت خانه DIV، صاحبان خانه، مستاجر و صاحبان مشاغل کوچک می توانند به راحتی یک سیستم امنیتی اضافه کنند. 

نصب دوربین مدار بسته به وسایل زیادی نیاز دارد، از دوربین های امنیتی بدون سیم و پلاگین مستقل گرفته تا سیستم های امینتی پیچیده ای که چند دوربین دارند. در ادامه به چگونگی نصب دوربین مدار بسته و نکاتی که باید قبل از نصب به آنها توجه داشته باشید را آموزش میدهیم.

نصب دوربین مدار بسته

 

بهترین مکان برای نصب دوربین مدار بسته کجاست؟

بهترین مکان قرارگیری دوربین امنیتی به شخصیت شما بستگی دارد. با این حال، برخی نکات مهم وجود دارد که همه باید آنها را دنبال کنند زیرا اگر دوربین مدار بسته در یک مکان اشتباه نصب شود، دیگر هیچ فایده ای ندارد. 

دوربین مدار بسته چه در داخل و چه در خارج از منزل یا محل کار نصب شود، باید در مناطق خاصی که به همه جا اشراف داشته باشد نصب شود، منظورمان مکانیست که به درهای ورودی و عقب خانه یا محل کار منتهی شود، راه های مختلف دسترسی افراد به ساختمان، نقاط کور ساختمان و غیره. 

یک قانون کلی در نصب دوربین مدار بسته، زاویه رو به پایین برای تشخیص دقیق حرکت است، البته اگر از دوربین گنبدی با زاویه دید عریض استفاده میکنید، این زاویه چندان به درد نمی خورد. حداقل یک دوربین نیاز دارید که درب ورودی را پوشش دهد و یک دوربین دیگر درب پشتی شما را کنترل کند، زیرا اینها اغلب نقاط اصلی ورود و خروج هستند. ویندوزی که به  به طبقه همکف دسترسی دارد نیز از نقاط اصلی آسیب پذیر میباشد و میتوان آنها را با دوربین، سنسور پنجره یا هردو کنترل کرد. گاراژ در صورت وجود هم از نقاط اصلی دسترسی به یک خانه یا محل کار است و همچنین باید بر آنها نظارت شودتا در صورت تلاش کسی برای ورود به ملک، شما بتوانید به او هشدار دهید. 

نحوه نصب دوربین مدار بسته در فضای باز

برای نصب دوربین مدار بسته در فضای باز، باید چند نکته مهم و اساسی را رعایت کنید:

از نور پس زمینه و شعله ور شدن لنز خودداری کنید. 

 

  • نور پس زمینه هنگامی رخ می دهد که نور بسیار روشنی وجود داشته باشد و فیلم را خاموش و در نتیجه یک تصویر کاملا کم رنگ و تقریبا سفید ایجاد کند.

  • نور پس زمینه را می توان با هر نور روشنی مانند خورشید، چراغ راهنمایی و یا چراغ خیابان ها ایجاد کرد.

  • بازتاب از خورشید یا سایر نورها می تواند باعث شعله ور شدن لنز شود که منجر به ایجاد دایره یا نقطه در فیلم امنیتی شما میشود. 

  • برای جلوگیری از ضعف فیلم های امنیتی، حتما دوربین مدار بسته را دور از دوربین مدار بسته قرار دهید.

  • دوربین مدار بسته را دور از دسترس نصب کنید. 

  • اطمینان حاصل کنید که دوربین ها را در جایی قرار می دهید که دسترسی به آنها دشوار باشد، قطعا هیچ کس دلش نمی خواهد یک هکر یا متجاوز به راحتی رمز دوربین را بشکند و به آن دسترسی پیدا کند.

  • دوربین مدار بسته را خیلی بلند هم نصب نکنید چون این امر می تواند شما را در شناسایی افراد گرفتار در دوربین مهار کند.

قدرت اتصال WIFI را بررسی کنید.

هرچه دوربین مدار بسته از روتر فاصله بیشتری داشته باشد، دستیابی به سیگنال کافی دشوار تر خواهد بود، بنابراین قدرت سیگنال WIFI را در هر مکان دوربین بررسی کنید. اگر سیگنال ضعیف است یا افت کند، می توانید یک توسعه دهنده WIFI نصب کنید.

  • از مفاهیم حریم خصوصی آگاه باشید.

اطمینان حاصل کنید که از قوانین نظارت در شهرستان، ایالت و کشور خود آگاهی دارید. اگرچه بیشتر ایالت ها هیچ قانون خاصی در رابطه با نظارت ندارند، اطمینان حاصل کنید که دوربین مدار بسته شما به خانه همسایگانتان اشاره نمی کنند زیرا این یعنی تجاوز به حریم خصوصی میباشد.


نصب حرفه ای دوربین مدار بسته


راهنمای نصب دوربین مدار بسته در منزل

 

نصب دوربین

اولین مرحله در نصب دوربین مدار بسته، قرار دادن دوربین است. واحد دوربین را در محل مورد نظر قرار دهید، نشانه های راهنمای حفاری ایجاد کنید. در قالب های پیچی، سوراخ و چکش بزنید. حالا دوربین را محکم بچرخانید و کابل برق دوربین را در یک سوکت قرار دهید.


نصب دوربین مدار بسته در منزل


DVR را قرار دهید.

DVR دوربین مدار بسته محلی است که دیسک سخت نظارت در آن وجود دارد. بنابراین تمام ضبط های دوربین مدار بسته شما در داخل یک DVR قرار دارد. توصیه می شود که DVR را درون محفظه قفل شده نگه دارید تا حتی اگر یک هکر، DVR را لکه دار کند، نتواند فیلم های ضبط شده را از بین ببرد. این یک گام حیاتی برای اطمینان از نصب صحیح دوربین مدار بسته برای خانه شماست.

نصب دوربین مدار بسته وایرلس


کابل کشی

برای نصب دوربین مدار بسته، مسیر را برای همه کابل ها از دوربین ها گرفته تا واحد DVR برنامه ریزی کنید. برای مدیریت و ایمنی سیم از قالب های سیم استفاده کنید. قالب ها را در طول مسیر میخ بزنید و سیم نظارت سیامی را داخل آن قرار دهید. 


نصب دوربین مدار بسته


ارتباط سیم ها

گام بعدی در نصب دوربین مدار بسته این است که کابل ویدیو از طریق درگاه BNC متصل شود. حدود 1.5 سانتی متر از پوشش بیرونی کابل ویدیو را بردارید. بشکه سیم پیچ ها را با قطر بازتر به سمت انتهای کابل بر روی کابل بلغزانید. اکنون عایق سفید را که داخلی ترین کابل را پوشانده است بردارید. حالا این کابل های در معرض را به پورت BNC وارد کرده و لوله را پیچ کنید. این باعث اتصال ایمن می شود. پورت خارجی DVR را به صفحه ای که در آن فید ویدیویی میخواهید متصل کنید.


نصب دوربین  مدار بسته آنالوگ


سیستم را روشن کنید

مرحله بعدی در نصب دوربین مدار بسته، روشن کردن دوربین و به دنبال آن نمایشگر و DVR است. DVR را طبق کتابچه راهنما تنظیم کنید. برای اطمینان از اینکه هر دوربین به درستی کار میکند و زاویه دید دلخواه را دارد، باید از خوراک دوربین (FEED) استفاده کنید. 


نصب دوربین مدار بسته ip


سخن پایانی

 

دوربین مدار بسته، بهترین و امن ترین راهی است که برای محافظت از فضای داخلی و خارجی خانه و محل کار استفاده میشود. در این مقاله به مهم ترین نکاتی که برای نصب دوربین مدار بسته باید به آنها توجه داشت، اشاره کردیم. سایت هپنا خدمات فروش و نصب دوربین مدار بسته را با قیمتی مناسب و توسط نیروهای متخصص و حرفه ای این کار انجام میدهد. برای آگاهی از قیمت نصب دوربین مدار بسته به سایت https://hapnaa.com/ مراجعه نمایید.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟